דף הבית / חינוך, ילדים / איך להישאר צעירים?

איך להישאר צעירים?

שאלה: בני הנוער, שמעורבים בחינוך האינטגרלי, מתנהגים גם כמבוגרים וגם כילדים. והגבול הזה הוא חמקמק. כיצד לבנות את האינטראקציה איתם, הרי, המיצוב כל הזמן מתחלף?

תשובה: זה תלוי באדם. כמובן, יש הבדל בין התפתחות של בנים ובנות. אנחנו מבינים שבנות גדלות ומתפתחות מהר יותר מהבנים. לכן, הגיל אינו נמדד בשנים. אבל יש בנים שמתבגרים ונהיים אחראיים בגיל צעיר, ויש מפונקים, שמעדיפים להישאר ילדים, לא רוצים לקחת אחריות, כל הזמן מנסים לברוח מבעיות. אבל במעגל האינטגרלי ההבדל הזה הולך ונעלם.

הערה: גם לי וגם לאנשי מקצוע רבים אחרים מאוד קשה לתקשר איתם, כי הם מגיבים בשתי צורות בו זמנית, כמבוגרים וכילדים.

תשובה: זה מה שהם. תנסה להזדהות איתם, תדברו בצורה שהם מדברים (זו היא טכניקה טבעית), תהיו איתם, תצדיקו אותם בכל דבר. ואז פתאום תתחילו לראות את העולם דרך העיניים שלהם, תתחילו להרגיש אותו דרך הרגשות שלהם ותסכימו איתם. אז תצטרכו להתאמץ כדי לצאת מהגיל הצעיר הזה.

שאלה: אני תמיד ראיתי את עצמי כאדם מאוד מתקדם. ועכשיו אני מרגיש שאני פועל בעניינים האלה כמו מישהו שמפגר בהתפתחות בהשוואה איתם. איך להישאר חופשי וצעיר בפנים?

תשובה: תשבו איתם בסדנה, תדברו ותחשבו כמוהם. תנסו לחיות את הדמות שלהם. ופתאום אתם תרגישו צעירים, תבינו שכך צריך להיות. אתם תספגו את תפיסת העולם שלהם, אחרת, אתם לא תוכלו לעשות שום דבר.

או שתתנו להם יותר חופש ושיעשו מה שהם רואים לנכון, אבל בתוך מסגרת מיוחדת שאסור להם לפרוץ, שלא יהיו דברים לא רצויים: יחסי מין לא ראויים, סמים, וכולי.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 02.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חזרה לילדות חסרת הדאגות
בגרות בגיל 12
אור לעזרתו של המחנך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest