דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להיכנס לעולם העליון, מבלי לזוז מהמקום

איך להיכנס לעולם העליון, מבלי לזוז מהמקום

שאלה: איך אפשר לתאר לעצמי את התבנית של המדרגה העליונה?

תשובתי: אתה צריך לתאר לעצמך את המצב העליון שלך ולנסות לחיות בו, ככל שזה ניתן. בעולם הזה, בתנאים האלה אני בונה את המדרגה העליונה. יחס מתוקן ביני לבין האחרים נקרא "העולם העליון". ואז אני מגלה שהוא נמצא ממש כאן ואין מקומות אחרים.

אני רואה קווי תקשורת חדשים שנמתחו ביני לבין האחרים, וכך מתגלה לי כל המדרגה העליונה ובתוכה הבורא שממלא את העולם. אני רואה שכל העולם זו השכינה הקדושה, והבורא נמצא בתוכה. אני מגלה את זה כאן במקום. אני לא צריך לטוס לשם כך לאיזה מרחב אחר.

אני כל הזמן בונה את התבנית של העולם הרוחני הזה מתוך מה שיש לי עכשיו לפניי, רק הכוונה משתנה. כל הרצונות האגואיסטיים שלי, השנאה, הם משמשים לי כחומר לבנייה. אני מוסיף רק את ההתקשרות המתוקנת בין חלקי המציאות: אני מגלה ומשנה את ההתקשרות מקבלה להשפעה. שום דבר לא משתנה יותר, כמו שנאמר: "עולם כמנהגו נוהג", "ואכלתי ישן נושן".

ועל ידי היחס החדש שאני מגלה ממני כלפי האחרים וביניהם, אני רואה שכולם נמצאים בגמר התיקון. הם בעצמם לא מרגישים את עצמם כך, אבל אני מגלה אותם בהתאם לדרגה שלי. אני רואה שבעולם בכלל אין שום דבר, חוץ מ"מלכות דאין סוף" שמתוקנת לגמרי. וכל מה שהיה נדמה עד עכשיו, זה היה פשוט חלום. הכול תלוי רק בתפיסת המציאות שלי בלבד.

לכן, אין לי לאן לברוח וגם לא צריך. אלא אני צריך רק לשנות את היחס שלי כלפי מה שאני רואה ולהשתדל לראות בכל מקום את שליטת הבורא. ואז אני צריך להיות בשמחה, כי כל פעם אני אגלה יותר ויותר את המצב האמיתי, שכבר קיים. רק חסר המאמץ שלי כדי לגלות אותו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש "נס החנוכה", 29.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אמת ואמונה
ראייה כפולה מתקדמת
מגבר בעוצמה פי 620

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest