דף הבית / חינוך, ילדים / איך להיות עשיר ומאושר?

איך להיות עשיר ומאושר?

מחקר  (מייקל נורטון, בי"ס לעסקים של אונ' הרווארד). פרדוקס: העושר לא בהכרח יעשה את האדם מאושר, אבל תרומה של כסף אפילו אם האדם לא עשיר, תאפשר לאדם להרגיש עשיר יותר, ולכן מאושר יותר. מסתבר, שתרומת כספים מגבירה את התחושה של "עושר", הערכה של שגשוג חומרי של האדם.

נדיבות נותנת לאדם התורם תחושה של שגשוג, יוצרת הרגשה של שפע, למרות העובדה שהכסף "נעלם" מהארנק. התרומות מגדילות את הרגשת השליטה וההערכה העצמית, גורמות לאדם להיות מאושר יותר, נותנות תחושה של שגשוג כלכלי.

תרומה של 500$ מספקת לאדם את אותה התחושה של עושר סובייקטיבי, כאילו הרוויח $10,000. אדם שמתנדב בארגונים לעזרה לחולים או בארגוני סיוע אחרים, מרגיש שיש לו יותר זמן פנוי. זה גילוי פרדוקסלי!

הערה: הפסיכולוגים לא מדברים על הרצון כחומר ועל המילוי שלו, שהיא הרגשת החיים. לכן הנתון שלהם זה פעולות פיזיות, ולא הרגשת המילוי מהם. חכמת הקבלה אינה לוקחת בחשבון את הפעולות עצמן, אלא מהותן, וכתוצאה מכך, את הרגשת המילוי שנוצרת. לכן היא מתייחסת לתרומה של כספים, למאמצים, לזמן שאדם השקיע – לא כהשפעה, אלא כצורה סמויה של קבלה, מילוי עצמי.

רק בפעולת הקבלה האדם מוגבל, ובפעולת ההשפעה הוא אינו מוגבל בשום דבר, ולכן השיטה הזאת של המילוי נגישה לכולם. הבעיה היא רק פסיכולוגית, והיא בהבנה שבהשפעה האדם יכול להתמלא ללא הגבלה. את הבעיה הזו פותרים באמצעות החינוך האינטגרלי.

ידיעות קודמות בנושא:
מדענים מנסים למצוא את נוסחת האושר
איך להיות מאושר?
אושר זה שוויון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest