דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לגלות את הבורא

איך לגלות את הבורא

כנס בניו ג'רזי. שיעור מס' 4.

איך אנחנו יכולים לגלות את הבורא? זו בעצם מטרת בריאת העולמות, כל האנושות, כל ההיסטוריה הארוכה שלנו, שבה אנחנו לא מבינים מהיכן אנחנו באים ולאן אנחנו הולכים, מה מתרחש איתנו בכל דקה.

כך אנחנו מתפתחים, מבלי שמבינים ויודעים מהי הסיבה של כל אירוע. אבל פעם אחת אנחנו מגיעים לכזאת נקודת התפתחות שממנה יכולים להתחיל לגלות את הסיבה ואת המהות של כל מה שמתרחש עימנו. דרך המציאות שמתגלה לפנינו אנחנו יכולים לגלות מי מפעיל אותה.

כלומר, אני קיים בעולם. זה אומר, שאני מרגיש את עצמי כקיים בגוף. יש לי רגש ושׂכל ובהם אני מרגיש את הקיום שלי, כמו כן, בהם אני תופס את המציאות שבה אני נמצא. המציאות הזאת קיימת ומשתנה. יוצא, שקיימים אני והסביבה. הסביבה כוללת בתוכה כל מה שאני רק יכול לתפוס בחושים שלי.

המקובלים אומרים שקיים כוח כללי מקיף שניצב מאחורי כל המציאות הזאת, מבפנים ומבחוץ, כוח שחודר מסביב ומבצע פעולות, גם מחוץ לי וגם בתוכי.

אם זה כך, אז קודם כל אני צריך לאבחן איזושהי נקודה בסיסית שמתוכה אני אקבע מה משתנה מבחוץ, מה משתנה מבפנים, ומתוך הנקודה הזאת אתחיל לזהות את השינויים הללו. הנקודה הפנימית הזאת זה האני שלי, ובתוכה יש רק תכונת תפיסה אחת, "אני המרגיש".

עכשיו ניתן לי תרגיל קבוע בלתי פוסק במשך כל החיים שלי. איך דרך כל מה שמשתנה בתוכי, ברגש ובשׂכל שלי, ואיך בתוך השינויים הפנימיים שלי אני תופס שינויים חיצוניים, איך דרך כל מה שקורה בי ומחוץ לי אני מגלה את הכוח הנעלם, הרצון הנעלם והבלתי נתפס שמבצע את כל הפעולות הללו, את כל השינויים האלה.

הכוח הזה כל הזמן מחזיק אותי באיזשהו מצב, משנה את המצבים האלה, וכל הזמן מחליף את התנאים הסביבתיים. אם אני אהיה רגיש וער, בכך שמנסה לשמור את היכולת לבדוק ולברר, להבחין ולאתר את הכוח הזה, אז אוכל בהדרגה לזהות אותו דרך כל מה שקורה בתוכי ומחוץ לי. מתוך זה אני אתחיל להבין ולהרגיש אותו עד כדי כך, שלא אתייחס לשינויים הפנימיים והחיצוניים שלי, אלא אראה את הסיבה, הכוח, שמבצע ומממש את הפעולות האלה.

אני אדע למה הוא עושה את זה, מה התכלית, מה הוא רוצה מזה, איך הוא כל הזמן מלמד אותי להרגיש, להבין ולגלות יותר, עד לכזאת מידה שאני אזרוק את כל החיצוניות, כלומר את עצמי ואת הסביבה, ואראה, שאני (הנקודה הפנימית הזאת, שמתוכה אני כל הזמן השתדלתי לגלות את הכוח הזה) והכוח הזה דבוקים יחד.

ואין את המציאות החיצונית הזאת, הגוף שלי, הרגשות והשׂכל שלי, אין את הסביבה עם כל הבלגן שלה, אין עולם המלא בבני אדם. כל זה נעלם ונשאר רק הקשר ביני לבין הכוח הזה. וכל מה שהתרחש בינינו היה רק כדי לפתח את הקשר הישיר בינינו, כזה חיבור שנקרא "דבקות".

זוהי העבודה שלנו. וכדי לבצע אותה אנחנו צריכים לצאת לקהל הרחב, להתחבר עם הקבוצה, ללמוד, להשתתף בכל מיני אירועים. כל זה כדי להביא בסופו של דבר את עצמי לכזאת עבודה רוחנית, שבה אנחנו כל הזמן משתדלים לגלות את הכוח הפנימי הזה שסובב וקובע הכול.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בניו ג'רזי, 08.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בענן ניהול של הבורא
מבעד למסך של העולם שלנו
העולם הוא אמצעי לדבקות עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest