דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר אין טעם לרוחניות…

כאשר אין טעם לרוחניות…

"וכבס המטהר את בגדיו וגלח את כל שערו ורחץ במים וטהר ואחר יבוא אל המחנה וישב מחוץ לאהלו שבעת ימים." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "מצורע", פרק י"ד, פסוק ח').

מדובר על שיטות טיהור של הרצונות ועל התקרבות הדרגתית של האדם לעבודה יותר פנימית.

השערות, מסמלות רצונות של האדם שלא מומשו בינתיים, לכן נובעות מהמילה "סוער", כלומר נסער מאי היכולת לממש את עצמו בעל מנת להשפיע.

לגלח את השיער, זה אומר, להיפטר מהרצונות האלה, להסכים לא להשתמש בהם. למעשה, אלה הם רצונות הכי רחבים, הדחפים הכי חזקים של האדם.

"והיה ביום השביעי יגלח את כל שערו את ראשו ואת זקנו ואת גבות עיניו ואת כל שערו יגלח וכבס את בגדיו ורחץ את בשרו במים וטהר." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "מצורע", פרק י"ד, פסוק ט').

שבעה ימי טהרה מביאים את האדם לכך, שהוא מתפטר לגמרי מהמדרגה הקודמת שבה התגלו הדחפים האגואיסטיים שלו.

במשך שבעה ימים (שבע ספירות) הוא מתקן את הרצונות האגואיסטיים שנשארו, וכשהוא מטהר את עצמו מהם הוא כבר מוכן להשפעה.

הערה: בדרך כלל, אנחנו עוברים בצורה מפורטת יותר על פרשות השבוע

תשובתי: אם היינו בהשגה רוחנית, אז היינו יכולים לדבר הרבה על זה. לדוגמה, בטלוויזיה בכל הערוצים מקדישים אלפי שעות למזון. אלה התוכניות הפופולאריות ביותר.

אני זוכר שיצא לאור ספר "על אוכל טעים ובריא". במדינה היה רעב, ודווקא בזמן הזה הוציאו לאור ספר מפואר על מזון עם תמונות צבעוניות יפות. ואנשים קנו אותו, הם התמלאו ממנו. זה היה מהלך תעמולתי רציני מאוד, שלפניו באותם הזמנים להוליווד ולכל אמריקה עם הפרסומות שלה היה עוד רחוק מאוד. מבחינה פסיכולוגית זה עבד ב- 150%.

משהו דומה ראיתי לא מזמן באמריקה אצל המוציא לאור שלנו. אשתו, שממוצא רוסי, עסקה ביהלומים. הם הוציאו לאור ספר על יהלומים שהיה לו ביקוש חסר תקדים בארה"ב ובקנדה, במיוחד באותם האזורים שאיש לא ראה מעולם את היהלומים האלה.

אנשים שאין להם אותם, מקבלים איזה טעם מזה שמתבוננים: איך הכול נוצץ, מחליף גוונים, מהו אופן הליטוש של היהלומים וכולי. בשבילם זה כמו שיש ברשותם את העושר הזה. מבחינה פסיכולוגית זהו תרגיל טוב מאוד.

במילים אחרות, על מזון ויהלומים אנחנו יכולים לדבר הרבה וזמן ממושך מפני שיש לנו טעם לזה, אנחנו רוצים את זה, אנחנו יודעים מה זה. תראה כמה מנות מזון שונות אפשר לעשות מאותם חומרים. לאנשים יש לזה טעמים שונים, הרגשות שונות. ואילו כלפי הרוחניות בינתיים אין להם שום טעם.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 25.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תיקון בחברה ומחוצה לה
רצון שמושך לרוחניות
תיקון של הדרגה האחרונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest