דף הבית / איך לבנות יחסים שווים בחברה?

איך לבנות יחסים שווים בחברה?

שאלה: אנשים מרגישים לא שווים ודורשים שוויון. אך כאשר הם משיגים שוויון באופן רשמי, הם מנסים מיד להרוס אותו ולבלוט בכל דרך שהיא. היכן הגבול בין החתירה להיות כמו כולם לבין הרצון לבלוט?

תשובתי: כאשר זה מועיל לאדם הוא נלחם למען שוויון וכאשר לא מועיל לו, הוא נלחם על אינדיבידואליות.

טענה: אכן אנחנו רואים שבמדינות שבהן אנשים שווים, כולם מתחילים לנסות איכשהו להתבלט.

תגובתי: זה בלתי אפשרי שיהיה אחרת, עד שאדם יקבל את החינוך הדרוש שיוביל אותו להבנה נכונה של תקשורת בין כולם, זה לא יושג. מסתבר שאי השוויון הוא הבסיס לתקשורת. העולם כולו בנוי על צורות חליפין לכן אם כולם שווים זה לא יהיה הגיוני.

שאלה: אם איננו שווים מצד הטבע, האם זה אומר שעלינו לבנות יחסים שווים בחברה?

תשובתי: כמובן. אנחנו יכולים לדרוש מהטבע הסבר כיצד נבראנו ומה עלינו להיות, בעזרת איזה כוח עלינו להביא את עצמנו מהמצב הנוכחי למצב הנכון וכו'.

שאלה: אנשים תמיד נלחמו למען שוויון זכויות, שוויון כללי בפני החוק. האם באמת עלינו להיות שווים בזה? זה כמו השלב הראשון ואז כולם צריכים להשקיע בהתאם לתכונות שלהם?

תשובתי: אפילו לתנאי שוויון אלה עלינו לגשת דרך חוק הטבע הכללי, כאשר כולנו תלויים זה בזה ונמצאים בתקשורת נכונה זה עם זה. איננו יכולים פשוט לקחת חוק אחד ולהתחיל לקיים אותו כעת ואפילו להעניש על אי קיום שלו.

שאלה: האם אתה בעד שלכולם יהיה שוויון הזדמנויות?

תשובתי: שווה בהתניה. יש חוקים של מלכים, חוקים פלביים, לבני המעמד הנמוך, חוקים לאיכרים, לעבדים, לכולם! לכל רמה יש חוקים משלה, מכיוון שהם אפילו לא יכולים להבין זה את זה. האדם צריך לקבל הזדמנויות שוות בתנאי זהה לכל האחרים שמאפשר לו לממש את עצמו נכון.

מה הפירוש שוויון? כל מערכת דטרמיניסטית דינמית מורכבת ממספר עצום של תת מערכות, שלכל אחת מהן חוקים משלה, מה שנקרא שלבים. ולכן המערכת עצמה היא אינטגרלית, אך באופן פנימי בינה לבין עצמה היא איננה עובדת בצורה אינטגרלית, אלא על בסיס דיפרנציאלי. כמו בגופנו ישנם איברים חשובים יותר וחשובים פחות לכל האורגניזם. כלומר, החישוב נעשה לפי האורגניזם הכללי.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "כישורי תקשורת", 09.11.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest