דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לא להיגרר אחרי התחבולות של ה"נחש"?

איך לא להיגרר אחרי התחבולות של ה"נחש"?

מתוך הכנס הווירטואלי במוסקבה, שיעור מס' 4

שאלה: ברגע שאתה מגיע לקבוצה, אז אין לך בעיה לבטל את עצמך כלפי החברים מפני שאתה רואה את גדלותם. ואחר כך, כאשר אתה נכלל בעבודה הקבוצתית והם מתחילים להשפיל את עצמם כלפיך, אז ה"נחש" שלך מייד מרים את ראשו ומתחיל ללחוש: "תסתכל, אתה בדיוק כמוהם". איך אפשר להיאבק בו כדי לא להיגרר אחרי כל התחבולות שלו?

תשובתי: ראשית, אל תחשוב שאתה תוכל מתישהו לנצח במאבק הזה או אפילו להפסיק אותו, זה בלתי אפשרי. אפשר, ודאי בכלל לברוח ממנו. אבל הדרך הרוחנית מסתכמת בזה, שצריך להפוך את ה"נחש" הרע ל"נחש" הטוב, כלומר להפוך את כל הרעל שלו לתרופה.

לשם כך אנחנו צריכים ליצור בינינו אווירה רגועה ושלווה כדי שיהיה לנו נוח לחשוב על התעלות רוחנית קבועה. מסביבנו צריכה להיות כזאת אווירה, שבה אני מרגיש טוב מאוד: אני לא מתאמץ ולא מתעייף.

נניח, שאנחנו נמצאים עכשיו בכנס שבכל זאת מעייף ומרדים, אבל בכל זאת צריכה להיות אצלנו הרגשת רכות, חופש, חום וקלילות.

כל זה צריך להעלות, לרומם, להיכנס ללב, ולא לעבור דרך השׂכל. נעים לי בין החברים בקבוצה, אני לא מתעייף ומרגיש את עצמי הרבה יותר טוב, מאשר כשאני שוכב בסלון על הספה. כזה מצב אנחנו צריכים להשיג בקבוצה. דרך אגב, נשים יכולות לעשות לצורך זה הרבה מאוד.

תארגנו תה, קפה, כיבוד קל, תדאגו זה לזה, תיצרו לפחות אווירה חיצונית רגועה, מפני שבפנימית אנחנו נמצאים במתח רב. במיוחד, אם אני צריך כל הזמן לפקח על עצמי: על מה אני חושב, איך אני מעריך את המצבים שלי, אז צריך לעשות כך, כדי להקל עליי את העבודה עם ה"נחש" שלי. הקבוצה יכולה למעשה לנטרל אותו, להרדים אותו עד כדי כך, שיהיה קל מאוד ללכת קדימה.

אם קשה לך, אתה מתעייף, או שמנסה לברוח הביתה, זה סימן שעדיין היחסים שלך בקבוצה הם לא נכונים. אם אתה מתעייף בזמן שאתה נמצא בשיעור, זה סימן שאתה לא תופס בצורה נכונה את החומר, הוא לא מתלבש בצורה חלקה על הלב שלך.

יתרה מכך, המצבים בקבוצה ובשיעור צריכים להתקרב למצב הרוחני. והמצב הרוחני הוא נצחי, ולא מפני שהוא כזה בפני עצמו, אלא מפני שאתה רוצה שהוא יהיה נצחי. לכן עלינו להשתוקק ביחסים ההדדיים שלנו לכאלה מצבים, כאשר אתה רוצה שהם לא יסתיימו, כמו פגישה עם בחורה אהובה שנותנת תחושה של בהירות, אהבה, הדדיות, חום. זה הכול בידיים שלכם.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס הווירטואלי במוסקבה, 13.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הנחש המפתה בדמות חבר
כשמתגלה הנחש
ללא סביבה, אין התקדמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest