דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / איחוד נצחי בין החלק והשלם

איחוד נצחי בין החלק והשלם

laitman_2009-05-28_8348_70.jpg

זוהר: פרשת ויקרא, סעיף כ': וממונה אחד הוקם על השער מבחוץ, ושמו גזרי"אל, ועמו  י"ב ממונים המסבבים אותו  ג'  ג' לכל צד, לד' צדדים. שהמרכבה הכוללת התחתונה ה"ס י"ב: שהם מיכאל – גבריאל – אוריאל – רפאל, שבכל אחד מהם ג' קוין חג"ת, שהם – י"ב. ובפרטות יש י"ב בכל אחד…

כל נברא ברוחניות מורכב  מ-12 חלקים. כל אלמנט, אפילו הקטן ביותר, וכל המציאות הרוחנית, הם בעלי אותו מבנה ואותן התכונות. אפילו אם נחתוך חלק קטנטן, הוא יכלול בתוכו את כל התכונות של השלם. לכן אין הבדל ברוחניות בין הכלל והפרט. שלא כמו בעולם שלנו, שהחלקים מתחברים בכדי להרכיב שלם אחד.

בעולם הרוחני חשובה האיכות ולא הכמות, והכלל אינו נוצר מסכום החלקים, כל חלק בתוכו מהווה את אותו השלם, אך מתגלה באיכות של מידה חדשה. המציאות הרוחנית מתגלה רק במידת השגת האדם, בתוך הרצון שלו, כלומר אנחנו משיגים את הצורות של הרצון שלנו, שנקראות נשמה ואור, הפועלות בתוך הרצון והנותנות לו כאלו צורות.

יוצא, שכל המציאות היא נשמה אחת, אדם הראשון. כל העולמות, הפרצופים הרוחניים, המלאכים, הצורות, הם ארבע דרגות של הרצון (דומם, צומח, חי, מדבר). כל הבריאה היא בעלת אותו המבנה, חוץ ממנה קיים רק עצמותו, מהותו של הבורא שאינה מושׂגת על ידינו. ניתן רק לשער שזה השורש של כל מה שאנחנו מגלים, אך איננו יכולים להשׂיג אותו.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 13.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
לרבע את המעגל
אחד המשתווה למיליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest