דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין שלם מלב השבור

אין שלם מלב השבור

laitman_2008-12-24_8202_w.jpg

שאלה: מדי פעם אני נקלע לדיונים שלכם על מצב החברה ומצבו של כל אחד בתוך החברה, ואני נדהם עד כמה עדיין אינכם מתוקנים, שהקבוצה עדיין איננה קבוצה, היכן ההתקדמות שלכם?

תשובתי: אני מודה לך על השאלה, אולי מתוכה אתה תבין גם את מצבך. ככל שהאדם עולה יותר גבוה, כך הוא והקבוצה שלו נראים לו יותר ויותר מקולקלים וחלשים. זאת בגלל שהאור העליון, האור המקיף, מאיר להם והם רואים את עצמם ביחס למדרגות היותר גבוהות.

כאשר הם מדברים על עצמם, למאזין מבחוץ נדמה שגם הוא נמצא איתם באותה הרמה ואפילו אולי יותר גבוה מהם, הרי בתוכו עצמו אין הוא רואה את הבעיות האלה. על זה נאמר, "ישרים הם דרכי ה' צדיקים ילכו בם", הם אלו שמצדיקים את הבורא, "אין עוד מלבדו", גם לאחר שמתגלה להם כל הקלקול שבתוכם. לדוגמה, תראה כיצד עם ישראל בתנ"ך חוטא בכל צעד בדרכו הרוחנית. כמו כן, תקרא זאת בספר "סנה בוער בקוצק".

כלפי חוץ נדמה לאנשים שהם יותר טובים מאלו המקדישים את כל כולם להתפתחות הרוחנית. מאחר ואין בהם ג' קווים, הם אינם הולכים למעלה מעצמם, כנגד השׂכל הבריא. כמו שנאמר: "דעת תורה הפוכה מדעת בעלי הבתים". ההבנה השגויה שלהם (הגשמית, האגואיסטית) את המצבים שאנחנו עוברים, מבדילה אותם מאיתנו, והאמת היא שכך טוב יותר עבור שני הצדדים.

רשומות קודמות בנושא:
מקובלים גדולים מקוצק
התקדמות רק מתוך שמחה
לקפוץ מהגג עם המצנח של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest