דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / איחוד ישראל: הזמן אזל

איחוד ישראל: הזמן אזל

שאלה: מהמקורות אנחנו יודעים, שבכל המלחמות שלנו תמיד מעורב הבורא. זה הוא מנהל את העניין, תלוי אם אנחנו ממלאים את תפקידינו או לא. כל הניצחונות וההפסדים של עם ישראל נקבעים על ידו, בהתאם להצלחותיו או כישלונותיו במימוש של המטרה העיקרית שלנו…

תשובה: נראה שהבורא עם המצוות שלו בכלל לא קשור. באותה מידה האדם לא רוצה להקשיב לרופאים שמייעצים לו תזונה נכונה. הוא אומר: "לא חשוב. אני בעצמי יודע מה מותר לי לאכול."

אבל אחר כך מתחילות צרות, מחלות, והאדם אינו מבין מדוע זה קורה לו. אז הרופאים אומרים: "אבל הזהרנו אותך, שלא כל מוצרי המזון מועילים לבריאות. אתה בעצמך גרמת לצרות". "מה פתאום? לא עשיתי שום דבר! איך יכולתי לדעת?".

אין טעם להצטדק על ידי זה שלא ראית את המכשול. החוק הוא חוק. אם אני אוכל עכשיו משהו רעיל, אני עלול לחלות, אני אפילו עלול למות מזה.

כל הטבע זה מערכת של חוקים מוחלטים. אם אני יודע להשתמש בהם, טוב לי, ואם לא, אז העובדה שאני לא ידעתי שיש חוק אינה מקלה על גורלי.

אז בואו נגלה בגרות ונבין שאם אנחנו בכל פעם נתקלים באיזו בעיה, זה אומר שאנחנו לא מכירים את החוקים של המערכת. הטבע הוא נחלת המדע, זאת חכמה, זה מכלול הכוחות שקושרים ופועלים יחד ברמות שונות, בין אם זה עולם המקרו, תגובות כימיות, או יחסים בין בני אדם. בכל מקום פועלות מערכות, ואם אנחנו לא מכירים את חוקי ההפעלה שלהן, אז בכל רגע אנחנו מזמינים על עצמינו כל מיני צרות.

כתוצאה מכך, כולנו סובלים. והבעיה העיקרית שלנו היא, שאנחנו לא לומדים מטעויות.

צריך כל הזמן לעקוב אחרי ילד קטן, כדי שלא יעשה צרות. ואחרינו אף אחד לא עוקב, ואנחנו עושים כל מיני טעויות. כיצד הכוח העליון מנהל אותנו?

הכוח העליון, זה החוק הכללי האוניברסלי של הטבע שכולל את כל החוקים הפרטיים. החוק הכולל הזה מסביר לנו כיצד פועלת מערכת הבריאה. והיום, בזכות המשבר, אנחנו מתחילים אט אט לגלות אותו.

ראשית, בטבע הדומם, הצומח והחי אנחנו רואים שכל חלקי המערכת הזאת קשורים ותלויים בצורה הדדית. הם משלימים, תומכים זה בזה – כולם, חוץ מבני אדם. ועכשיו אנחנו על בשרינו מבינים שחייבים לשמור על חיבור הדדי נכון וטוב, אחרת אנחנו גורמים לאותו המשבר בכל מיני תחומים, בין אם זה השכלה, חינוך, משפחה, עבודה, מסחר, תעשייה, וכן הלאה.

כל מה שבנינו, כל מערכות היחסים שיצרנו מאז שירדנו מהעצים והפכנו לבני אדם – כל זה אגואיסטי. האגו מעודד אותנו להרוויח אחד על חשבון השני. בבסיס אנחנו לא דומים למערכת האינטגרלית אנלוגית של הטבע. האנושות אינה תואמת לה.

לכן אנחנו כל הזמן מקבלים מכות, במיוחד בשלב הנוכחי של ההתפתחות. וזה לא פלא: לכל אורך התהליך האגו שלנו גדל בהתמדה, וכתוצאה מכך המכות הן חזקות יותר.

מצד שני, הבורא, זה החוק הכללי שמקשר את כל חלקי המציאות למערכת אחת שלמה. מה חסר לה בשביל להיות שלמה? – חסרה לה אנושות שמתקיימת לפי אותם החוקים. אנשים חייבים להבין את הנחיצות של קשר טוב, של אמפטיה ואהבה. למעשה, זה אומר שצריך להפוך להיות כאיש אחד בלב אחד. זה התנאי.

שאלה: האם זהו התנאי לכל העמים?

תשובה: נכון. אבל בין כל העמים ישנו עם מיוחד – הוא צריך להיות הראשון במילוי התנאי הזה ואחר כך לתת דוגמה לכל השאר. וכל עוד הוא לא נותן את הדוגמה הזאת, כולם שונאים אותו ומאשימים אותו בכל הצרות.

שאלה: האם זה אומר, שהעולם לא מאוזן היום בגלל ישראל?

תשובה: כן, היהודים לא נותנים לעולם את הדוגמה הנכונה שתראה להם איך לסדר את החיים הטובים. אנחנו חייבים להיות מורים, או אם להשתמש במילים של התורה, "ממלכת כוהנים וגוי קדוש", "אור לגויים".

והמלחמות, כולל המערכה הנוכחית, מעידות על חוסר איזון של המערכת שבתוכה היהודים אינם ממלאים את תפקידם. יתר על כן, זאת רק התחלה – לפנינו בעיות אקולוגיות קשות ביותר אם אנחנו לא נתחיל להתאזן בינינו.

מהעלייה הראשונה לארץ ישראל הוקצב ליהודים זמן מסוים בשביל להתארגן ביניהם בצורה נכונה. אך עד עכשיו אנחנו לא עשינו את זה – וכרגע מתחילה תקופה מאוד קשה.

אנחנו חייבים להתחיל להתחבר ולהראות לעולם שזה לטובתו. ואז האנשים יבינו את זה, ירגישו צורך בנו ויעזרו לנו.

הגיע הזמן לומר בקול רם: "כן, אנחנו מבינים שצריכים לשמש לכולם דוגמה של הקשר הנכון בין בני האדם, שצריכים לחיות לפי עיקרון ההשפעה: "איש לרעהו יעזורו", "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך", "ואהבת לרעך כמוך", אנחנו חייבים להפוך ל"איש אחד בלב אחד". כן, אנחנו חייבים להפוך לאחד שלם, כמו שכתוב: "כל ישראל חברים". אנחנו נתחיל לעבוד על זה, ומבטיחים לכם שנעשה את כל המאמצים ונהיה לכם דוגמה טובה, כדי שכולם, כל העולם יגיעו לזה."

אם אנחנו ללא בושה נכריז על כך בפני כולם, פתאום יתחילו להבין אותנו. אפילו האנטישמים הגדולים ביותר יבינו מאין מגיע הדחף הפנימי שלהם: "זאת הסיבה שבגללה אני שונא אותם…"

שאלה: כיצד חכמת הקבלה מסבירה את היחסים שלנו עם הבורא, כלומר, עם הסיבה הראשונית שגורמת להשלכות בגורלו של העם ושל העולם?

תשובה: חכמת הקבלה מאפשרת לנו להבין ולהרגיש את כל המערכת. היא נותנת לנו את ההרגשה של חוקי הטבע. כאשר אנחנו מתחילים ללמוד את המערכת הזאת, אנחנו מתחילים להבחין בגוונים שלה: זה טוב, וזה רע, לזה צריך להימשך, ומזה צריך להימנע. אנחנו רואים איך צריך להתכלל בחברה בצורה נכונה, איך החברה חייבת להתכלל באנושות, איך האנושות חייבת להתחבר עם הטבע הדומם, הצומח, והחי של היקום, כיצד אנחנו יכולים לצאת החוצה, להרגשת העולמות העליונים, וכיצד לחיות בכל העולמות הללו.

כל האנושות חייבת להגיע לזה. זהו התיקון הכללי שעליו אנחנו אחראיים.

מתוך התוכנית "מקובלים כותבים", בנושא "מלחמות ישראל", פרק 2, 18.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תתאחדו או תמותו
מלחמה ושלום
מלחמה ללא סיכוי לניצחון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest