דף הבית / משבר עולמי / אידיאולוגיות ישנות אינן עובדות, וחדשות אין…

אידיאולוגיות ישנות אינן עובדות, וחדשות אין…

מתוך מאמר דעה: "מקבלי ההחלטות מודרכים על ידי תמונת העולם שקיימת בדמיונם, אשר אינה מבוססת על המציאות האמיתית. זה אפשרי בגלל ירידת רמת התודעה ההמונית. לא משנה מה יבטיחו לנו הפנטזיות על כך ש"לתוך החלונות ייכנס אוויר אביבי צח", אסור לפתוח את האשנבים בצוללת.

בני אדם לא מבינים את ההשלכות למעשיהם. אין אידיאולוגיה בחברה לאחר קריסתה של ברית המועצות. אנחנו חיים בעולם של עקרונות מתקופת ההשכלה שניצחו, זהו רעיון של קידמה מדעית וחברתית, חופש הפרט, חיים איכותיים ובטוחים. אין שום רעיונות אחרים. אבל העקרונות הליברליים הישנים עובדים בצורה רעה: המשבר הכלכלי מאיים לגדול לסופר-משבר, קנאים הורסים את הציביליזציה, מחצית מאוכלוסיית כדור הארץ חיה בעוני, בעיות אקולוגיות קיבלו אופי גלובלי. חייבים לוותר על להטוטי הפנטזיות של בני אדם ולהעריך בצורה ריאלית את המתרחש, ללא אשליות".

אבל איך אפשר להעריך באופן ריאלי את המתרחש ולעשות החלטות נכונות, אם העתיד נסתר? הרי בעבר לא היה צורך בידיעתו, מפני שהכול נע לפי דרך ההתפתחות היחידה והישרה (האגואיסטית). אנחנו, האגואיסטים, היינו דומים לעולם שלנו. אבל היום העולם הפך להיות גלובלי, במקום קו ישר, ישנה ספירה עגולה, בה כולם תלויים הדדית. במערכת כזאת עם הרבה מאוד נעלמים, אנחנו לא יכולים למצוא החלטות ופתרונות נכונים. חכמת הקבלה מייעצת לנו להפוך בעצמנו להיות דומים לעולם שלנו, כלומר מקושרים ההדדית באופן אינטגרלי, ואז נוכל למצוא החלטות ופתרונות נכונים לבעיות שמתעוררות. אבל כדי להפוך להיות מקושרים מרצוננו, אנחנו צריכים לרצות בזה. או שהבעיות שמתעוררות, עד מלחמות ממש, ייאלצו אותנו שלא מרצוננו. בכל מקרה, העולם הופך להיות סגור גלובלית, ונהיה חייבים לבוא לצורה זהה בקשר בינינו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest