דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אחד לא שווה כלום ללא האחרים!

אחד לא שווה כלום ללא האחרים!

כאשר אני חושב על הקבוצה, אני לא רואה אנשים ספציפיים, לא זוכר פנים ושמות. במיוחד, שאנשים מאוד משתנים, לא חיצונית אלא פנימית. לכן אני לא רואה לפניי אנשים בודדים, אלא אני רואה את הרצון הכללי של הקבוצה, שחייבים לתת לו צורה כמה שיותר אמיתית.

לכן לא צריך לחשוב על חברים ספציפיים, אלא צריך לחשוב על כל הקבוצה, שכבר חיברתי את כולם לסכום אינטגרלי אחד. יחידים יישארו מצד שמאל של הנוסחה, מתחת לאינטגרל, ואני כבר חושב על צד ימין של הנוסחה, על התוצאה שלה, ומשם והלאה אני מתחיל לעבוד.

שאלה: אבל ההכללה הזאת נראית כאיזה מושג מופשט?

תשובתי: זה לא מושג מופשט, אלא חי! דווקא במושג הכולל של הקבוצה יש חיים, וכל אדם יחידי, הוא מת. זה כמו חלקיקים אלמנטריים, אטומים, שמתחילים להתחבר ביניהם על ידי איזה שהוא כוח עליון שלא נמצא בהם. ופתאום מהאטומים האלה הופך להיות משהו חי, זז, פתאום יש בהם חילוף חומרים, כלומר נוצרים חיים!

תא אחד מקבל מהשני, סופגים דברים ופולטים חומרים שלא טובים להם לחיבור עם האחרים. ומה שטוב לחיבור ועוזר להתחבר הם מתחילים לחפש מבחוץ. כל זה נובע מהחיבור, שבלעדיו הם היו מתים, דוממים,

סתם חלקיקים: אלקטרונים, פרוטונים, נויטרונים, מיוונים וכולי! אלה רק חלקיקים אלמנטריים שאין בהם שום חיים, ופתאום מתוך החיבור שלהם הם מגיעים לכזאת התפתחות.

ואחר כך על ידי חיבורים עוד יותר מורכבים מתפתח רגש פנימי וחיצון. לכזאת תרכובת, מורכבות בלתי רגילה מביא החיבור של האיברים, מפני שכל אחד מוכן לקחת על עצמו תפקיד מיוחד כלפי האחרים ולא לדאוג לשום דבר אחר. למשל, הכבד מנקה את הדם שאותו שואב ומעביר הלב. אבל מה יכול הכבד לעשות ללא הלב, והלב ללא הכבד? כל החלקים האלה של הגוף הגיעו לכזה חיבור נאמן זה כלפי זה, שכל אחד מהם מוכן למסור את החיים שלו לטובת האחרים.

ללא כל אחד מהאיברים העיקריים שבגוף, הגוף כבר לא יוכל לתפקד: ללא ראות, כבד, לב, כליות, מוח. אחד לא שווה כלום ללא השני. תראו עד כמה שהם התקרבו והתחברו ביניהם, שמוכנים למסור את החיים אחד לשני ולא לדאוג. כל אחד דואג רק לאותה המשימה שנתנו לו לבצע ודואג במאה אחוז להיות אחראי כלפי כולם. זה נקרא "ערבות".

ולפני זה אין גוף. לכן המושג הכללי של הקבוצה זה לא מושג מופשט, אלא זה הדבר היחיד שחי וקיים!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, "הקדמת ספר הזוהר", 10.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ברית בין ה"נקודות שבלב"
קבוצה אמיתית
הקבוצה כאובייקט רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest