דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסוד שממנו הכול מתחיל

הסוד שממנו הכול מתחיל

בעל הסולם, "הקדמה לספר פנים מאירות", אות א': "ולאפוקי מטענת המתרשלים בהשגת הפנימיות, ואומרים בלבם דיינו בהשגת הפשט, והלואי שנשיג אותה, והיינו שמחים בחלקינו, שדבריהם דומים למי שרוצה לעלות על המדרגה הרביעית, בטרם שיפסעו על ג' מדרגות הראשונות."

הלוואי והיינו משיגים את הפשט שהם מייחסים לעצמם. כי בדרך אל ה"פשט" חייבים לעבור דרך "סוד", "דרש" ו"רמז". ועד שלא עברנו את המדרגות הקודמות, על איזה "פשט" אפשר לדבר? האדם משיג את ה"פשט" בדרגה ד' של הרצון המתוקן, כיצד זה יכול להיות אם עדיין לא תיקנו את הדרגות א', ב' ו-ג'?

כשאני מתקן את הדרגה א' של הרצון לקבל, אני מגלה שכל התורה בשבילי היא סוד גדול. וזאת כבר השגה. עד כה אני לא ידעתי אפילו את זה, ועכשיו אני מבין את חוסר הידע שלי. כתוצאה מזה נוצר הקשר ביני ומשהו שנסתר ממני, אבל בינתיים אני לא יכול לגלות את הסוד הזה.

ואחר כך מופיעים הדרש, אני כבר חודר לתוך הדברים ורואה את הקשרים ביניהם, אבל עדיין לא מבין את העקרונות שעל פיהם הם פועלים.

אחר כך אני מגלה רמז, אני עדיין לא מכיר את הסיבות ואת התוצאות, לא משיג את המטרה המדויקת, אבל כבר רואה כיצד פועל הבורא ויכול לשתף עימו פעולה. ורק בדרגה ד' אני משיג בהדרגה את מטרתו וזאת כבר דבקות. ואז מתגלה לי הפשט, מפני שביני ובין הבורא אין יותר שום לבושים שמסתירים, שום מסָכים ומחיצות.

לכן, אם כבר האדם לומד תורה, עליו להתייחס לזה ברצינות רבה. כי היא נקראת "קדושה", וקדושה היא השפעה. האם אני מתקדם נכון לקראת ההשפעה על ידי לימוד התורה?

על ידי לימוד חכמת הקבלה אני מגלה בהדרגה שאני שקוע בתוך החושך, לא מבין ולא מרגיש שקיים משהו נסתר ממני, בלתי מושג. ההרגשה הזאת היא גילוי הסוד, הרגשה מאוד חשובה בשלב הנוכחי. כי הרצון, החיסרון ששולט בי יעזור לי להגיע לפשט. ואכן, כיצד אפשר להישאר אדיש כאשר אני רואה שאין לי אפילו טיפת הבנה? זה יותר גרוע ממוות, כי מת אינו מרגיש כלום ואני מרגיש "חיסרון רוחני". אני הכי אומלל. כך, כתוצאה מהלימוד אנחנו מגלים חושך…

שאלה: איך זה יכול להיות? אני חשבתי שאחרי שאנחנו מגלים את ה"סוד", אנחנו פותרים את כל הבעיות.

תשובתי: על ידי זה אני פותר את הבעיה הגדולה ביותר, אני מבין סוף סוף שכל הבעיות שלי נובעות מהיחס כלפי הבורא. כלומר, עליי לבנות יחס נכון.

עד עכשיו אני לא ידעתי את זה. היה לי נדמה שמדובר בסיבות ונסיבות אחרות. ועכשיו אחרי שאני משיג את הסוד, אני רואה שאין לי קשר עם הבורא ושרק בו אני תלוי. זה כבר לא רע, כי זאת האמת. סוף סוף אני ננעלתי, התחברתי למשהו אמיתי, ממשי.

מתוך שיעור על פי "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 05.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הכול לא פשוט
מהסוד לפשט
הכול מתחיל מהסוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest