ברצוני להזהירכם כי את כל כתבי המקובלים צריך לתפוס רק במשמעות הפנימית שלהם, מדובר בתיקון רצון האדם ולא בעולם החיצוני. הרצון הזה מתחלק ל"ישראל" (ישר-אל) ול"אומות העולם" (רצונות שלא מכוונים לרוחניות). בכל אחד מאיתנו נמצאים הרצונות הללו: המכוונים למטרת הבריאה (ביינתים הם רק הנקודה שבלב) ולא מכוונים אליה (הנקראים "אומות העולם").
"גלות" היא גלות מהאור, מהעולם הרוחני, כלומר מתכונת ההשפעה.
"חירות" היא הופעת הכוח להשפיע בתוכי, הכוח להתחבר עם האחרים, לאהוב.
"בורא", "אור" – תכונת האהבה וההשפעה.
רק כך צריך לקרוא את כתבי המקובלים, בתוך עצמכם ולמען תיקונכם, אחרת תשקעו בדימוים הגשמיים (פסלים) ותתחילו להמציא דתות מחכמת הקבלה.
מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הגלות והגאולה", 02.11.2010
ידיעות קודמות בנושא:
תשתוקק לאור החכמה!
להרגיש מה שאתה קורא, להבין מה שאתה מרגיש
עולם הרצונות