דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אותיות שחורות, שמספרות על האור

אותיות שחורות, שמספרות על האור

ברוחניות אין אותיות, אין סימנים שדרכם אפשר היה לתפוס אותה. הרוחניות נתפסת רק בכלים שאנחנו לאט לאט בונים בתוכנו. בעל הסולם כותב באגרת י"ד: "וכל הפריה ורביה שברוחניות שורה על האותיות הנשאבים מהחומריות דעולם הזה", זאת אומרת, מהמצבים שאדם עובר, כמו שכתוב: "ובורא חשך".

אנחנו לא מסוגלים לאחוז באור, לא תופסים אותו בהתאם לחיסרון שלו, לפי האותיות השחורות על הרקע הלבן. בצורה כזאת אנחנו מגיעים להכרת האור מתוך החושך, מתוך הצרות, מתוך החיסרון של האור.

לאדם אין כלים לגילוי הבורא, גילוי תכונת ההשפעה. הוא לא יודע, לא מבין ולא מרגיש את זה. זה נמצא למעלה ממנו. להסביר לנו מה זאת השפעה, זה כמו ללמד את הכלב להיות אדם: להבין, להרגיש, לקבל החלטות כמו אדם. זה פשוט בלתי אפשרי.

כל אחד נולד ברמה של בהמה, כמו שנאמר: "פרא אדם יולד". ורק המאור שמוזמן על ידינו בונה בנו את דרגת האדם. לכן אנחנו זקוקים לכל מיני "אותיות עבודה", שהן נבנות בנו מתוך החושך. מגיעה איזו הארה, איזה גילוי קטן, ומייד מתגלים כל מיני חסרונות ובעיות. כך על פני הניגודית של זה כנגד זה אנחנו לומדים מצבים שונים, עד שהם כולם מתחברים לחושים ולאבחנות רוחניות.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 02.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הבהרת האותיות היא תיקון התכונות
התוספת היפה שלי לשלמות של האור
אותיות שחורות על רקע האור הלבן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest