אור קבוע

"אש תמיד תוקד על המזבח. זו היא התורה שנקראת אש, אשר נאמר בה, הלא כה דברי כאש נאום ה', שצריכה להאיר תמיד על המזבח שהוא המלכות." (ספר הזוהר, פירוש הסולם, פרשת "צו", סעיף נ').

ההארה של תשע הספירות הראשונות של ה"פרצוף" מותנית בנוכחות של "אור ישר" ו"אור חוזר" בתוכן. וה"מלכות", כמו נר, צריכה כל הזמן להזין אותן.

אם למשל, ניקח פתילייה ושמן, אז הם לא ידלקו בנפרד. אבל כאשר אנחנו מחברים אותם, אז השמן שמזין את הפתילייה נשרף.

המצב הזה מסמל תכונה של עשר ספירות. תשע ספירות, זו הפתילייה עצמה, כוונה על מנת להשפיע מסוגים שונים. והחומר שבוער, על אף שבפני עצמו הוא לא יכול לבעור, זה ה"מלכות".

לכן, חיבור נכון של ה"מלכות" שמזינה את תשע הספירות הראשונות, מספק בהן אור קבוע.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 27.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נר בליבו של אדם
המנורה היא סמל של רעיון גדול
להבה נצמדת לפתילה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/v8BQO

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest