דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אור העולמות העליונים וחיינו בעולם הזה

אור העולמות העליונים וחיינו בעולם הזה

מתוך שיעור מס' 5 בכנס הקבלה בברלין.

כשאנחנו לומדים על התכונות הרוחניות ועל המבנים הרוחניים, אנחנו מגלים שילובים מעניינים של הכוחות והתכונות הללו. כל כוח וכל תכונה מתקשרים ביניהם בצורות של ספירות ופרצופים.

פרצוף הוא מערכת שכבר משפיעה למטה, על התוצאה המתאימה כאן, בעולם הזה. הפרצופים מתחברים יחד להתחברויות שלמות, יותר גלובליות, שנקראות העולמות. לכן, בעולם העליון ישנם עולמות, פרצופים וספירות. ספירות הן ההתחברויות הקטנות ביותר. פרצוף הוא התחברות גלובלית, ועולם הוא אפילו עוד יותר גלובלי. כל העולמות מתחברים יחד לעולם אחד עליון. כל זה במטרה להעביר את האור העליון האחד, אור הבורא, עד אלינו, שנמצאים כאן למטה בעולם שלנו.

לכן, אם אנחנו לומדים את חכמת הקבלה, אנחנו יכולים לתאר לעצמנו באיזו צורה עדיף לנו להתארגן בעולם הזה כדי לבנות נכון את החברה שלנו, את המשפחה, את הבית, את החינוך, את היחסים בין גברים ונשים, בין כל העמים, בעולם כולו.

מה אנחנו יכולים לעשות כדי להיות בהתאמה עם השורשים שלנו? – במידה שאנחנו נתאים להם, נרגיש בעולם שלנו נוח יותר. אם נשיג התאמה כללית לעולם העליון, לפרצוף העליון (גם אם עדיין לא באנושות כולה, אלא רק בקבוצה קטנה ממנה), נתחיל להרגיש את עצמנו ואת העולם העליון הזה כשלם אחד. זאת העלייה שלנו לעולם העליון.

מאחר וקיים בסך הכול רק כוח אחד שפועל עלינו, הוא משפיע למעשה על העולם כולו בו זמנית. לכן, ככל שהפרטים בעולם שלנו יהיו קרובים יותר, וככל שהם ישתפו פעולה בצורה יותר הרמונית, כך נהיה קרובים יותר לכוח הכללי הזה. זהו החוק הכללי.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס הקבלה בברלין, 29.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להתרחק יותר על מנת להתחבר יותר
איך לחשב את האין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest