דף הבית / כללי / אורח באולפננו – אבישי גרוסמן

אורח באולפננו – אבישי גרוסמן

photo_rav_gh70_053.gif

במסגרת תוכנית הטלוויזיה "נפגשים עם קבלה", שתשודר בקרוב באתר kab.tv ובערוץ המקומי, התארח באולפננו אבישי גרוסמן. אבישי הוא איש חינוך, חבר וותיק בתנועה הקיבוצית. במשך עשרות שנים פעל למען הציבור במסגרת התנועה. אבישי נולד וחי בקיבוץ "עין שמר".

laitman_2008-08-25_avishy-grossman_320.jpg

התברר שבתנועה הקיבוצית (המצומצמת בימינו) לומדים את חוכמת הקבלה עפ"י מתכונת הלימודים של "בני ברוך". כלומר, לומדים איך לעלות מעל האגו ולייסד חברה רוחנית שבה "כולם כאחד".

בעל הסולם הסביר את סיבת הכישלון של התנועות הקיבוציות, הקומוניסטיות, הקואופרטיביות וכדומה בעיתון "האומה", וכתב, שהסיבה לכך היא, שהחברות האלה לא מצאו את הגורם העיקרי לאיחוד בין אנשים – את הכוח העליון, המתקן את האגו, הכוח האלוקי!

רק על ידי לימוד חוכמת הקבלה אפשר למשוך את הכוח העליון לעולם הזה, כשלומדים על איחוד הנשמות, על בניית הכלי האחד (הנשמה), ועל התגלות האלוקות בייחוד הזה, התמלאות באור העליון שהוא תכונת האהבה והנתינה.

אבישי הביע אכזבה מוחלטת מהיכולות של בני האדם להתעלות מעל הטבע שלהם בעזרת שיטות ארציות. אבל הוא היה מלא תקווה, הודות לשיעורים שלנו, שהאפשרות הזאת קיימת: תיקון ע"י האור העליון, כלומר שהאדם ירצה לעלות מעל לטבע שלו כדי לקבל שכר נעלה – השגת האלוקות!

One comment

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest