דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / האם אתאיסט יכול להיות מקובל?

האם אתאיסט יכול להיות מקובל?

photo_rav_gh70_202.gif

שאלה: האם אתאיסט יכול להיות מקובל, או שמא בחוכמת הקבלה נדרשת אמונה בבורא? אחרי הכול, כל הרעיון בחוכמת הקבלה הוא, להיות דומה לבורא.

תשובה: ההבדל בין חוכמת הקבלה לבין "כל השאר" הוא בהשגה ממשית של הבורא כחבר שלך, כעצמך, ואפילו יותר מזה. לכן בחוכמת הקבלה אין מקום לאמונה במה שאומרים לך, אלא אתה חייב להשיג את עצמך, ואת כל העולם בתוכך. עליך להשיג את כל הנשמות ובתוכן את הבורא.

אתאיזם זאת אמונה שהבורא לא קיים. דת היא אמונה שהבורא קיים, ואילו חוכמת הקבלה זה גילוי הבורא, חקירת הטבע בתוכך, בתוך הרגשות שלך.

בכך חכמת הקבלה דומה לכל המדעים, אלא שהמדעים מגלים את העולם בתוך החושים שקיימים בנו, ואילו חכמת הקבלה מגלה את העולם בחוש נוסף שנקרא הנשמה, שאותה צריך לפתח לפני הכול.

כמו במדעים האחרים, גם בחוכמת הקבלה מדברים רק על מה שנמצא בחושים! ומה שלא מורגש בחושים, מה שלא ניתן לניסוי, לבדיקה וחקירה, עליו לא מדברים, כי הוא לא ממשי. בדיוק לפי ההגדרה של מדע.

במאמר "מהותה של חוכמת הקבלת" מגדיר בעל הסולם את חוכמת הקבלה כך, "חוכמת הקבלה זו שיטה לגילוי הבורא לנברא בעולם הזה". לכל אדם, לכולם.

הערה: חוכמת הקבלה, בדיוק כמו כל המדעים, משתמשת בשיטה ובכלים מדעיים למרות שלמדענים קשה להסכים עם זה, כי הם רגילים לחקור את העולם רק דרך הגוף הבהמי, חמשת החושים.

  • כל שיטה מדעית מניחה הנחות.
  • כל הנחה מדעית חייבת להיות מוכחת על ידי ניסוי.
  • כל הנחה מדעית יכולה להיות מופרכת.
  • אם לא ניתן לבדוק את הרעיון במעשה, אין טעם לדבר עליו.
  • כל הנחה מדעית חייבת להיות לוגית, מבלי לבטל את החוקים הידועים. בדרך כלל, החוקים הישנים נכללים בחדשים.
  • כל הנחה מדעית צריכה לכלול הכוונה למקומות "החלשים שלה", ספקות וערעורים נגד עצמה.

דעת המדע על קיום הבורא:

קנט הראה, שאי אפשר להוכיח שהבורא קיים וגם שאינו קיים. כל הרעיון של בורא לא מושג וכל יכול הוא, שלא ניתן להציע שום ניסוי שיכול לגלותו, כי הבורא הכל יכול מסוגל להפוך כל תוצאה של ניסוי על פיה. לפי הדת, לבורא לא מגיעים דרך הוכחות, אלא דרך האמונה. לכל שאלת "למה?", אפשר לענות שזה רצון הבורא. כך הדת הכריחה לענות על כל השאלות, ולכן היא בלמה את המדע.

לעומת זאת, חוכמת הקבלה מאפשרת לגלות את הבורא ואת פעולותיו. אבל לכל מה שלא ניתן לבדוק על ידי ניסוי, היא מתייחסת באדישות, בדיוק כמו המדע.

פוסטים קודמים בנושא:

חוסר השגה זה השגה

קבלה – מדע של חושים

קבלה – מדע ללא אקסיומות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest