דף הבית / אקטואליה / אונסק"ו נגד ישראל

אונסק"ו נגד ישראל

שאלה: ועדת הניהול של אונסק"ו קיבלה החלטה בקשר לירושלים, ובה לא הוזכר הקשר של היהודים וישראל להר הבית והכותל המערבי. הר הבית הוזכר אך ורק כמקום שבו נמצא מסגד אל-אקצה ואזור הכותל המערבי הנקרא כיכר אל-בורק, הכיכר שממנה הנביא מוחמד עלה השמימה. באותו מסמך צויין שישראל "כובשת" את אותו שטח. בהחלטה מנוסחת דרישה מהשלטון הישראלי שלא יגביל את הגישה של מוסלמים למסגד אל-אקצה, וכמו כן הם מגנים את שלטונות ישראל על "פעולות לא חוקיות נגד חופש הדת".

מתוך היכרותך עם יו״ר אונסק״ו ,אירינה בוקובה, איך היית מסביר את יחסם כלפינו?

תשובתי: זהו יחס חוקי לגמרי. בתת מודע, העולם דורש מאיתנו את שיטת התיקון של טבעו. אך מאחר ואנו לא פועלים לכך, מאשימים אותנו בכל המתרחש בעולם. היה עלינו להתאסף על אדמת ישראל כדי לבצע את משימתנו ולהפוך לעם אחד, כאיש אחד בלב אחד, ולחיות על לפי הכלל של "ואהבת לרעך כמוך" ובזה לשמש דוגמה לכולם. במשך 70 שנות קיומה של המדינה לא הגענו למימוש ייעודנו ולכן אין לנו זכות על אדמה זאת.

הערה: נפגשת באופן אישי עם נציגי אונסק"ו, הייתה ביניכם הבנה הדדית טובה ופגישות חמות שהיו אמורות להוביל לשינוי ביחס כלפי מדינתנו.

התייחסותי: היחסים משתנים רק לכיוון השלילי, הם שמעו ממני את מה שאומרת חכמת הקבלה ובמה הארגון שלנו עוסק, אך המציאות מראה להם שהמגמה הפוכה לחלוטין!

שאלה: ואיפה תמיכתם?

תשובתי: במה?! הכול תלוי בנו. העם היהודי זה אנחנו, עלינו להגיע להסכמה הדדית, לקשר הדדי, לידידות, לאהבה, לחיבור ואיחוד, לתמיכה הדדית! ואילו עם כל יום שעובר קמות עוד ועוד מפלגות במדינתנו, מתרחש פירוד ופילוג מפני שאיננו מבצעים את הפונקציה שלמענה אנו קיימים כאן. קיבלנו מלמעלה הזדמנות להקים כאן מדינה כדי להראות לאנושות את עתיד העולם, אך אם לא נבצע זאת, אין לנו מה לעשות כאן! אין לנו אפשרות לתבוע זכות על הארץ הזאת, מפני שאיננו שואפים לידידות ואהבה בינינו, ליצירת חברה נכונה, איננו מהווים דוגמה לעתידה של האנושות. לכן טבעי הדבר שנציגי אונסק"ו מפסיקים לקחת בחשבון את כל תביעותינו על ארץ ישראל. את הפלשתינאים יקבלו מפני שאין להם חובה כלפיהם, ואילו אותנו לא. הפלשתינאים רוצים לחיות כאן, זוהי אדמתם. הם מרגישים שייכים אליה יותר מאיתנו ולמעשה זה כך. לצערי עם ישראל לא מבצע את ייעודו ולכן אין לו מקום כאן.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 18.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest