דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אוטומטית או במודעות?

אוטומטית או במודעות?

שאלה: אנחנו מבינים, שתהליך ההתקדמות שלנו הופך ליותר ויותר יעיל, אבל, יחד עם זה, יותר ויותר נוקשה, בלשון המעטה. איך אפשר להוסיף לזה שמחה והודיה, כדי שאלו לא תהיינה רק מילים? מאיפה לוקחים התפעלות והתרוממות רוח, על אף שהאירועים יכולים להיות לא כל כך נעימים?

תשובתי: שמחה נובעת מתוך הבנה שכל זה מהבורא, הכול למען ההתקדמות שלנו, כדי שאנחנו יחד עם הקבוצה נביא את עצמנו לגוף אחד משותף, שנקרא נשמה. כי בכל מקרה האנושות מתקדמת קדימה, רק באופן לא הכרתי, ואילו אנחנו מתקדמים באופן הכרתי. בזה כל ההבדל, אמנם זהו הבדל עצום.

תתארו לעצמכם גוף שעובד באופן אוטומטי, מפני שבכל רגע מעבירים אותו לתנאים חדשים, והשׂכל, שלא עובד בצורה אוטומטית, אלא באופן הכרתי, מגיב, מברר ומחליט כיצד לפעול.

תסתכלו על האנשים שמסביבכם, כיצד הם נאבקים על הקיום שלהם, בכך שמבצעים באופן לא מודע את תוכנית הבריאה. הקצב של עבודתם הוא קטן, עם סָף נמוך, נמשך זמן רב, עד שיקרה בהם משהו. אבל בזמנינו התדירות הזאת גְדֵלה.

ואילו לנו ניתנה מערכת אחרת לגמרי, מערכת של השתתפות הכרתית בשינוי שלנו. העיקר זה להיכלל בזה, כי אנחנו מתגברים על כל מיני בעיות, ולנו הרבה יותר קשה להתגבר עליהן מאשר לאדם רגיל, מפני שהבעיות האלה נראות לנו חסרות טעם, שאין בהן צורך, כהפרעות, ושעדיף היה לעסוק במשהו אחר.

בדרך כלל האדם יודע שאלה הם החיים, ואין הוא יכול לעשות כאן משהו. ואילו בשבילנו אלה הם לא חיים, כמו שזה לא חיים כל מה שנמצא בעולם הזה. אבל, מצד שני, ניתנה לנו הזדמנות להסתכל על זה מדָרגה יותר גבוהה, בכך שמבינים שהעולם שלנו ניתן כדי שאני אפעיל את הכוונה שלי: אני מבצע את הפעולות הללו, מתגבר על ההפרעות, אבל מתוך כוונה שבזה אני נכנס למצב גבוה יותר, למערכת העליונה.

לאורך שנים רבות מקובלים עמלו קשה כדי להרוויח פת לחם. בעל הסולם עבד בבניין. בבני ברק עד היום נשמר בניין שהוא השתתף בבנייתו. הרב"ש עבד בסלילת כבישים, אחר כך בתור סנדלר, החליף הרבה מקצועות, לפני שלקראת סוף חייו החל לעבוד כפקיד באיזה מוסד.

החיים של המקובלים היו מאוד קשים, אבל הם לא ברחו מזה. העיקר, שיחד עם זה, הם יכלו להמשיך לעבוד באופן הכרתי למען הבורא, להתקדם אליו, דרך אגב, הודות למצבים הנוראיים הללו.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 08.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בתהודה עם המערכת הכללית
במהירות המרבית
אל תתנגד לשינויים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest