דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אהבה היא הכלי לאור!

אהבה היא הכלי לאור!

אם לא נקבל מהסביבה רצון להשפיע, לא נוכל בכוחותינו לגלות את העולם הרוחני. כי הרי התענוג הרוחני גדול בצורה אין סופית מהתענוג הגשמי. אפילו התענוג הקטן ביותר שאנחנו מקבלים בעלותנו למדרגה הרוחנית הראשונה מתוך 125 המדרגות, כבר גדול פי מיליארדי פעמים מאשר כל התענוגים שבעולם שלנו.

ניצוץ קטנטן של האור העליון שפרץ לעולם שלנו, הוליד את כל היקום כתוצאה "מהמפץ הגדול". זה היה בסך הכול ניצוץ קטן! ואנחנו מתכוננים לגלות את כל האור העליון של נרנח"י במידה המלאה! לכן מובן שלשם כך דרושים כלֵי קבלה בלתי מוגבלים. לכן אנחנו לא יכולים לקבל את האור הזה בפנים, אנחנו פשוט נתפוצץ! אנחנו צריכים לבנות כלים חיצוניים, כל אחד מחוץ לעצמו. לכן, רק על ידי התכללות הדדית זה בזה, רק על ידי חיבור, אנחנו מסוגלים להשׂיג רצונות חיצוניים גדולים. כי הרי גם עכשיו אנחנו שׂוחים באור העליון, אך איננו מסוגלים להרגיש אותו. אין לו לאן להיכנס לתוכנו, אין לנו שום דבר חוץ מניצוץ אחד קטן.

בעל הסולם כתב באיגרת ח' על הכוח של האור המתגלה: "שבשעת ההשגה מורגש שפע המתגלה ומתיישב דווקא על כל ההפכים. כי בעל הפייט ידע "שהוא ממלא אותם" בהרווחה גדולה. עד כי נדמה לו בשעת שלמותו, אשר הייסורים שעברו, יש להם איזה ערך, לערך הטעם ונועם שפע ייחודו יתברך. וכל איבריו וגידיו יאמרו ויעידו לו, אשר כל אחד ואחד מבני העולם היו מקצצים ידיהם ורגליהם שבע פעמים ביום, כדי להשיג רגע אחד בכל ימי חייהם, בטעם כזה המורגש להם".

כלומר, עלינו להבין שגילוי רוחני זה משהו גדול בצורה אין סופית, ולכן אנחנו צריכים להכין לשם כך כלים/רצונות ריקים. לכן מצפה לנו עבודה פנימית גדולה מאוד, אך היא כולה מאוד קלה, אם עושים אותה בשיתוף ובאהבה! החיבור כאן קובע הכול! אם אני מתחבר עם האחרים ומרגיש שאני נמצא יחד איתם בכלי אחד, ברצון אחד, אז מתגלה בו האור. לכן כתוב ש: "ואהבת לרעך, זה כלל גדול בתורה (באור)". אהבה, זהו הכלי עבור האור!

מתוך שיעור מס' 1 בכנס "קבלה לעם" העולמי, 09.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מחשבה אחת
מסך בחלל השחור של הרצון
לאהבה אין גבולות

One comment

  1. נכון,כשרוצים "לבלוע" אותו,אפשר להתפוצץ מהתענוג!אז צריך להרחיב את הכלי בעזרת האחרים.
    טוב,אנחנו יכולים לבקש את החיבור, את הכלי, והציפייה לעזרה…. כי..הוא רק רוצה למלא אותך..שיהיה לך כלי,יהיה לו נחת רוח!
    בהצלחה לכולנו!!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest