דף הבית / אהבה / אהבה באור הרצונות שמתעוררים

אהבה באור הרצונות שמתעוררים

מתוך שיעור מקדים לכנס בסנט פטרבורג

שאלה: אהבה פירושה ידידות, וידידות פירושה אהבה. מדוע בין ילדים והורים ישנה אהבה, אבל אין ידידות?

תשובתי: בעיקרון, היום אין לא זה ולא זה. אנחנו נמצאים בכזה מצב של אגו מוגבר, שבו הילדים וההורים מפסיקים להרגיש אהבה אחד כלפי השני. אנחנו לא אשמים בזה, פשוט זה מה שיש.

היום הרבה דברים משתנים באנושות. אנשים לא רוצים להביא ילדים, לא רוצים להקים משפחה. ישנם כאלה שמסכימים להקים משפחה, אבל לא רוצים ילדים. ולהיפך, רוצים ילדים, אבל לא רוצים להקים משפחה. באופן כללי, הכול, זה לא זה.

בזמן שהייתי צעיר הכול היה קצת אחרת. ואילו עכשיו אני מביט על הצעירים ואני לא מבין, יש בהם טבע אחר לגמרי. זהו שינוי חד של הדורות, זירוז הזמן, ומלפנים מחכים לנו שינויים עוד יותר רציניים.

העניין הוא, שמתרחשת גדילה של רצונות שעדיין אינם מתבטאים באופן ברור בתוכנו, אבל כבר התנתקו מהמדרגה הקודמת, כלומר אנחנו מתרחקים יותר ויותר מהדרגה הבהמית. כלומר, בתוכנו יותר ויותר מבוטא הטבע האנושי, האגו האנושי. לכן אנחנו מתנתקים מהדרגה הבהמית הקודמת ונעלמים בנו האינסטינקטים הטבעיים, שמכוונים ליצירת משפחה וחינוך ילדים. הם מקבלים צורה מאוד מותנית.

כל זה מוביל אותנו לתיקון. בינתיים, האנשים עוד מסתובבים תחת השפעת הרצונות החדשים שמתעוררים בהם, ואחר כך הם יתחילו להכיר בהם כמזיקים. איך אפשר לתקן את זה? רק על ידי התיקון של הכוונה שלנו, לעבוד על הטעויות.

מתוך שיעור לפני הכנס בסנט פטרבורג, 11.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מוסד הנישואין מתפקע
נקטע הקשר בין הדורות
פתיתי השלג הראשונים של החורף הדמוגרפי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest