דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אגואיזם שנכפה עלינו בכוונה

אגואיזם שנכפה עלינו בכוונה

הכול תלוי באור שממלא את הכלי. לפי המילוי הזה נקבעת דרגת הביטחון או דרגת הרגשת החיים, החיוּת. "וזהו מטעם, שאור החיים, שהוא כח מלמעלה, מאיר לו. שיש בידו לעשות בכוחות על אנושיים, היות שהאור העליון אינו מוגבל, כמו כוחות גשמיים." מתוך המאמר "הבטחון הוא הלבוש להאור", "שמעתי" ע"ב.

ואם הוא לא היה מאיר, אז לא היה לי שום סיכוי להרגיש בתוכי אפילו איזה שהם חיים רוחניים מינימליים. זאת אומרת, ללא קבלת האור העליון שימלא אותי, אני לא משיג ולא זוכה לחיים רוחניים.

אבל גם כוחות גשמיים משלי, אין לי. אלא במידה שהרצון לקבל שבי דורש מילוי, בזה שנותן לי הרגשת החיסרון, במידה הזאת הוא דוחף אותי ומחייב אותי להשיג את הרצוי. בצורה כזאת אני מקבל כוחות להשגת החיים הגשמיים האלה.

ואותו הדבר, אם הרצון להשפיע מאיר לי, אז הוא נותן לי דחף להשיג את החיים הרוחניים. כלומר, אנחנו צריכים להבין ולהשתדל להרגיש, שגם את החיים הגשמיים ב"על מנת לקבל" וגם את החיים הרוחניים ב"על מנת להשפיע", אנחנו מבצעים ומממשים רק על ידי כוח האור שפועל ומאיר בתוך הרצון לקבל: או בעד הרצון לקבל או נגדו.

האגו לא מופיע אצלנו בצורה טבעית מעצמו, אלא גם הוא מכוון מלמעלה בכוונה, וצריך לראות בו פעולה מיוחדת מצד הבורא. זאת אומרת, רצוי שהאדם יראה את עצמו בצורה ניטראלית: שלא שייך, לא לרצון לקבל, ולא לרצון להשפיע.

אלא זה שאנחנו נמצאים עכשיו ברצון על מנת לקבל, כך זה מכוון בכוונה מלמעלה. אבל זה לא אומר, שכזה הוא הטבע. הבורא בכוונה מנהל אותנו עכשיו על ידי כוח אגואיסטי, "על מנת לקבל", כדי שאנחנו מתוך המצב הזה נרצה ונשתדל לבקש ולדרוש את הכוח ההפוך, כוח של השפעה. הוא דרוש לנו כדי לאזן בנו את שני הכוחות האלה ובאופן כזה לקבל את הבחירה החופשית ולהיות בה.

ככל שאני אשתדל לחשוב יותר שכוח הקבלה, האגו, זה לא סתם כוח טבעי ולא תכונה טבעית שלי, אלא בכוונה נכפה עליי ומכוון מלמעלה, כך יהיה לי קל יותר לבקש את כוח ההשפעה שיבוא ויאזן את כוח הקבלה.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 07.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ייאוש וביטחון הם מרכיבי התפילה
ביטחון מוחלט
הביטחון האמיתי מגיע מהאור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest