דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חישוב של עומס מרבי של הנשמה

חישוב של עומס מרבי של הנשמה

מתוך המאמר "הבטחון הוא הלבוש להאור", "שמעתי" ע"ב: "והכלי, שאור החיים מלובש, נקרא בדרך כלל "בטחון". שפירושו, על כל דבר קשה, הוא רואה שבידו לעשות. נמצא, שהאור ניכר ומורגש בהכלי של  בטחון."

ביטחון, נקרא, עד כמה אני מסוגל להתרומם מעל לרצון לקבל שלי, מעל האגו שלי, עד כמה אני מסוגל לא לחשוב על עצמי, מפסיק להיות כבול, סגור, נתפס בתוך הרצון לקבל שלי שתופס אותי בחרדה רבה על הקיום שלי. מאותו הרגע שבו אני נפטר מהחרדה הבהמית הזאת על הקיום, מרגע זה והלאה אני יכול לחשוב על פעולות של השפעה.

ואז אני באמת אהפוך להיות חופשי. כי כאשר הרצון לקבל שלי מתמלא ב"אור חסדים", הוא כבר משוחרר מתפקידו כל הזמן לחשוב ולדאוג על עצמו, ונחשב כמת. ו"למתים חופשי".

"ומשום זה מודדים את החיים שלו, בשיעור שמדת הבטחון, מתגלה שם. כי הבטחון שיש בו, בזה הוא יכול למדוד שיעור גדלות החיים שבו."

לזה אפשר עוד להוסיף, כי הכלי, הנשמה, נמדדת לא סתם על ידי האור שעובר דרכה, אלא עד כמה שיכולה להעביר דרכה לאחרים. כלומר המדידה לא נעשית בכלי עצמו, אלא באותם הכלים שאדם יכול לספח ולחבר אליו, בכך שמספק להם את התיקון והמילוי.

כאלה מדידות והגבלות יש לנו אפילו בטכניקה. אם צריך לחבר למכשיר איזה עומס, אז צריך לבדוק עד כמה שהמכשיר מסוגל לסבול אותו. תמיד ישנה הגבלה שהמכשיר הזה יכול לשאת. לכן עומס מרבי, שקובע כמה אפשר לחבר למכשיר, זהו פרמטר חשוב מאוד שקובע את העוצמה שלו.

ואם מדובר על צורת ההשפעה של האדם לזולת, אז אותו מספר הנשמות, כלומר אותו מספר האנשים שאותם הוא מסוגל לחבר לעצמו ולספק להם רוח חיים, זה פרמטר מאוד חשוב בעבודה שלו.

אבל זה בתנאי שאור הביטחון מאיר על האדם. זה לא שהוא היה כזה גיבור שיכול היה להתגבר על הרצון שלו. האדם אינו יכול להתגבר בעצמו, אפילו לא על גרם אחד של הרצון לקבל שלו. זה אפשרי רק במידת המילוי שהוא מקבל מהאור העליון.

בזה שהאור ממלא את הרצון, בזה הוא מנטרל את הכוונה שלו על מנת לקבל, נותן לו כוח לצמצם את האגו שלו ויכולת לחשוב על הזולת, להתחבר עם הזולת, להרגיש את הזולת כמו את עצמו ואפילו עוד יותר מזה. אז כבר אפשר לומר, שהכול מתחיל להיתקן.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 07.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הפוך מהביטחון של "בעלי בתים"
נעלה – והפחד יתמוסס
ביטחון רוחני זה ביטחון בהשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest