דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אגואיזם מסוג חדש

אגואיזם מסוג חדש

שאלה: אדם לא יכול כל הזמן להימצא במצב קבוע של שלווה. האם אנשים שלומדים בקבוצות של הלימוד האינטגרלי, גם כן ירגישו תנודות של מצבים?

תשובתי: הם כל הזמן נמצאים בתנודות.

אני נכלל בקבוצה, מתמוסס בתוכה, מקבל ממנה רגשות חדשים, שׂכל חדש, מדרגה חדשה, דרגה שנקראת "אדם". מקודם הייתי "בהמה", ועכשיו, נניח, "אדם". ומה הלאה? האם אני נעצר בזה? אני כלול באחרים, מתמוסס בהם, הם משפיעים עליי, אני משפיע עליהם. ובזה מסתכם הכול? ואיפה הגדילה?

הגדילה מופיעה דווקא כאשר את נכללת בקבוצה. וכאן בתוכך מתחיל להתפתח האגו נגד הקבוצה. זהו סוג חדש לגמרי של אגואיזם, אנושי! עד אז התפתח בך אגואיזם בהמי, כי עד הזמן הנוכחי את עברת דרגה בהמית של התפתחות אגואיסטית, אבל כאשר את מתחילה להתכלל בקבוצה, מתחיל לגדול בך אגואיזם מסוג חדש, נגד ההתכללות בקבוצה!

זהו אגואיזם בדרגת "אדם", אגואיזם רוחני. הוא מתגלה בכך, שאת מתחילה לשנוא את כולם, והיום אין לך שנאה מיוחדת. את לא מבינה מה זה אומר שנאה, בדיוק כפי שאינך מבינים מה זאת אהבה.

אבל כאשר את נכנסת לקבוצה ומתחילה להתחבר איתה, כאן מתחילים להופיע ניתוקים ופערים בין כל חבריה: שנאה הדדית נוראית, מוכנות לעשות כל מה בא. זה הטבע מעורר בך "אש" אמיתית: את לא מסוגלת להתקרב, לא יכולים להסתכל זה על זה.

אז אתם מתחילים להרגיש את הירידות שלכם, בהשוואה לאותן ההתכללויות בשותפות, שמזמינות עלייה. יש לכם כיצד לגדול הלאה בתכונות אחרות לגמרי. בשום פנים ואופן לא צריך לרדת מהדרגה החדשה שאותה אנחנו מכנים "אדם", ממערכת מאוחדת למערכת מפורדת, כי היא לגמרי מתה.

מתוך שיחה עם ואלריה חצ'טוריאן, 26.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האגואיזם הוא כוח ההתנגדות לחיבור
חומר יצירתי האגו שלנו
הזרימה הנצחית של החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest