דף הבית / חינוך, ילדים / אברי החישה של קשר

אברי החישה של קשר

Laitman_2010-12-28_0930_us.jpg

שאלה: בפסיכולוגיה מבחינים ברגשות שונים, כגון בושה, אשמה, פחד וכו'. הם קיימים אצל כל אדם וקשורים לאתיקה. הרגשות האלה בעצמם הם ניטרליים. אך כיצד להשתמש בהם נכון? האם אנחנו נוכל ללמד אנשים להשתמש נכון, נניח, בהרגשת הבושה, האשמה או הפחד?

תשובתי: ראשית, אנחנו חייבים ללמד אנשים את היחס האובייקטיבי לתכונות, לרגשות הללו, כי הם נטמעו בנו באופן שרירותי על ידי הטבע.

כיצד להשתמש בהם? – עלינו ללמד את זה.

בראש ובראשונה, עלינו להתעלות מעליהם. אני בן אדם. כל זה בתוכי. שום דבר אנושי אינו זר לי. אני מבין, מנסה להבין, את כל התכונות החיוביות והשליליות שלי. הן לא שלי, אלא הן נטמעו בי על ידי הטבע . ואותו הדבר בכל האחרים.

זה אומר, שעלינו להגיע להרמוניה מושלמת ביננו תוך כדי שימוש בכל התכונות שלנו! זה הכול.

בהדרגה, אנחנו "נשלוף" מעצמינו כל פעם תכונות חדשות, פחדים, דאגות, האשמות משלנו. וכל זה נצטרך להתאים לחברה המשותפת שלנו בצורה כזאת, שלא תישאר אצלי בפנים אף אחת מהתכונות הללו – הן כולן תצאנה החוצה בהדרגה.

כמו תינוק ששוכב בזרועותיו של אימו. האם הוא מתבייש במשהו? – שום דבר! הוא לא מכיר את המושג הזה. הוא כולו עירום וצמוד לאימו.

כאשר ישנה הבנה מושלמת, אהבה, הדדיות, צורך אחד בשני, אז אין שום איסורים. להפך, כמה שיותר אתה מגלה את התכונות הללו, כך אתה יותר נותן הזדמנות להיאחז אחד בשני, כמו על ידי איברי חישה, ולהתאחד.

לכן, כל התכונות השליליות האגואיסטיות שלנו, שעל ידיהן קודם רצינו להיאחז אחד בשני כדי לחטוף בשביל עצמינו, במקרה הזה, מתחילות להתגלות כקשר נכון וטוב ביננו – לכן אנו לא רואים כאן שום דבר רע שיצר בנו הטבע. ללא התכונות השליליות האלה לא היינו יכולים להתחבר אחד עם השני. דווקא על ידי השינוי בשימוש בהן משלילי לחיובי, אנחנו מקבלים הזדמנות ליצור קשר, להתחבר.

זה דומה לגלגלי שיניים. אילו הגלגלים היו עגולים, הם היו פשוט מחליקים, אבל השיניים או אברי החישה עוזרים לנו להתחבר.

כמו שכתוב על האגו: "אעשה לו עזר כנגדו". דווקא העזרה ההפוכה הזאת עוזרת לנו. כלומר, ה"שיניים" הן התכונות השליליות שלנו.

מתוך שיחה מס' 11 על החינוך האינטגרלי, 16.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דרך המשקפים של המבט האינטגרלי
הרמוניה עם עצמי
להתעלות מעל האגו שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest