דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / אבולוציה, אגו ותאוצה

אבולוציה, אגו ותאוצה

אבולוציה, אגו ותאוצה

גדילת אוכלוסיית כדור הארץ גרמה לזירוז האבולוציה של האנושות – למסקנה זו הגיעה קבוצת חוקרים מאוניברסיטת יוטה. לא רק שממשיכים להתרחש שינויים גנטיים ב DNA של האדם, אלא שהקצב שלהם הגיע לשיא חדש.

ובכן, לפי הקבלה, ודאי שלא גדילת האוכלוסייה גורמת לתאוצה, שלא לדבר על האבולוציה שכלל אינה קיימת [לפוסט קודם: קבלה ותאוריית האבולוציה של דרווין]. המהירויות השונות בהן מתרחש כל אחד מהתהליכים בעולמנו וכן קצב תאוצתם, הם פועל יוצא של דרגת ההתפתחות האגואיסטית שבה מתרחש התהליך.

ככל שתהליך גבוה יותר לפי דרגתו האגואיסטית, כך קצר יותר משך קיומו וגבוהה יותר מהירות הופעתו – קיומו – היעלמותו (במונחים קבליים: עיבור, יניקה, מוחין, ומעבר לתהליך חדש על ידי מימוש הרשימו הבא).

קיימת תלות היפרבולית פשוטה בין יציאת "רשימות" בדרגות 0-1-2-3-4 לבין מהירות הופעתן. בעבר לא בלטה תופעה זו כל כך, אבל במידת התפתחות האנושות אנו רואים איך מזורזים התהליכים, והכול משתנה במהירות בעולמנו.

לסיכום, גדילת האגו מזרזת את תהליך התיקון.

23 comments

  1. אם העולם שמחוצה לי הוא הבוא וראה אז למה עלי לעשות הפצה הרי אלה שמחוץ לי הם ניצוצות הבורא אן לי מה לקרב אותם ללימוד אלא רק לקרב את עצמי אליהם ביחס שלי כלפיהם לא?

  2. ובל נשכח שללא יעל שהרגה את סיסרא (בישבילי האגו) עם ישראל היה במצב אחר, והיא עשתה זאת ללא עיצה של אף גבר וללא צבא שלם של גברים

    אישה חזקה שאני מרגישה אליה חיבור מיסטי…. כל ימי הקונגרס השם שלה הדהד לי בראש, ואני גרועה בתנ"ך ולא זוכרת כלום מלימודי בבהס' אבל היה נדמה לי שיש איזו יעל  בתנ"ך ושעלי לברר אם זה  נכון ואם כן אז מי היא, וכשקראתי נדהמתי, והתרגשתי….

    למה לדעתך?

  3. . למה בינה זה אמא?אם בינה זה אמא שהיא אישה האם אם כן האישה עומדת בן האדם לבורא? היא המחסום (התפיסה) שעליו לעבור? (בינה= בין ה')

  4. הרב אמר "אדם שמברר את המקום שלו בסביבה בחברה הוא רואה שת עצמו מקולקל היחידי וכל הסביבה היא מוכנה ונמצאת מתוקנת ואז הוא מבין שהכול תלוי בו לחובה ולזכות" אם כך למה עלי לעשות הפצה אם כולם מושלמים,  לא עדיף שאתמקד בשינוי של עצמי?

  5. . (ספר קבלה למתחיל עמוד 93, זמן עליה) "ויש כלל שהאדם משקיע יגיעה ביותר אז היגיעה מגדילה את החיסרון ורוצה לקבל מילוי כל החיסרון, וחיסרון נקרא תפילה וכ'ו"  אז מתי נגיע לגמר תיקון אם היגיעה תמשיך להגדיל את החיסרון שימשיך להתמלא כפי החיסרון  ונמשיך ביגיעה שימשיך את להגדיל את  החיסרון שימשיך להתמלא כפי החיסרון שימשיך…וכן הלאה אן סוף? 

  6. "מכדי שתתקבל תפילתו מוכרחה תפילתו להיות שפילה שלימה… ולא שיהיה באמצע התפילה שאר דברים…" אז אך אישה אמורה ללמוד גם כן תוך כדי עבודות הבית כפי שרב המליץ?אך תתקבל תפילת אם היא עוסקת בשאר דברים באמצע הלימוד? 

  7. מגניב, חיסרון שכל הזמן גדל ולכן אף פעם לא מתמלא ונכבה (כמו הרגשת צמא ואז שותים והוא נכבה ונעלם וכבר לא רוצים לשתות יותר), מה רע בזה?

    רק לזכור שהחיסרון הוא חיסרון כלפי חוץ, חיסרון להשפעה ונתינה ולא חיסרון להנות לעצמכם,זה חיסרון לאחדות.

    אנחנו גם ככה נמצאים כבר במצב שבו אנחנו משפיעים אחד לשני רק שאנחנו לא רואים את זה, הדבר היחידי שחסר לנו זה שינוי כלי הקליטה שלנו כדי שנוכל לראות את המצב האמיתי.

  8. שלום,

    אני בחורה רווקה בת 30 פלוס, כרגע לא עובדת ולא לומדת, כל מעשי ועיסוקי קשורים להפצה, כחלק ממערך כלשהו בבני ברוך. אבל למעט המשפחה שלי (אמא, אחים וכן הלאה) אני לא באה במגע עם העולם שמחוץ לבית או לבני ברוך. את רוב עבודת ההפצה אני עושה בבית.

    כאמור, אני לא מתפרנסת בעצמי וכמו שאמרתי, לא נשואה וללא ילדים.

    האם אני אמשיך להתקדם מבחינה רוחנית, למרות שאני לא עובדת, ורוב הזמן לבד בבית, עוסקת בהפצה?

    תודה רבה

  9. יש לי בקשה:

    האם אפשר לסדר את כל השיעורים בצורה של קורסים? כרגע הם מסודרים לפי תאריכים בבלאגאן נוראי. אם אני לדוגמא רוצה להקשיב לכל שיעורי שמעתי מההתחלה אני צריך לבזבז 4 ימים רק על הליקוט והאיסוף שלהם, אם אני בכלל ימצא את כולם.

    אפשר לסדר את זה תחת כותרות נוחות כמו 'שמעתי', 'תע"ס חלק א', "הקדמת ספר הזהר' וכו' וכו'?

    זה מה זה יקל על הלימוד מהבית.

  10. גלית היקרה,

    ראשית  Laughing. שנית, לכל הבלבולים והתהיות יש מקום, מעבודה זו צומחות ההבחנות (כמובן שהכל מגיע מהאור או כנגד האור).  את באבולוציה אגו וצמיחה.

    בהצלחה!  

  11. דימה מחיפה

    ואם כבר מדברים על שמעתי וסידור קורסים למה אין איזה מילות מפתח לחיפוש למשל נושא כזה וכזה איפה דנין עליו באיזה שיעור בדיוק כי ככה אי אפשר למצוא ולדעת  אם בא לי לשמוע הסבר על תחיית המתים או עוד משהו זה בלתי אפשרי למצוא בכללי אם רוצים לקבל הסבר על איזה נושא. תודה

    .ושלום.

  12. בוקר טוב,

    ניתן להכין גוגל פנימי של בני ברוך,

    ובכלל לכל הפונים, הפניות שלכם מצויינות,

    הבינו עד כמה הכל התפתח שאנו דורשים סדר וארגון לפי כל הכללים האקדמים. יש לברך על כך , כל חסרון, מזמין לתוכו אור, תבורכו על הפניות, כל פנייה מתקבלת באהבה.

  13. לבת ברוך היקרה,


    בארץ אהבתי השקד פורח
    מילים: לאה גולדברג

    לחן: מוני אמריליו

    בארץ אהבתי השקד פורח,

    בארץ אהבתי מחכים לאורח,

    שבע עלמות,

    שבע אמהות,

    שבע כלות בשער.

    (שבע עלמות,)

    שבע אמהות,

    שבע כלות בשער

    בארץ אהבתי על הצריח דגל,

    אל ארץ אהבתי יבוא עולה רגל

    בשעה טובה,

    בשעה ברוכה,

    המשכיחה כל צער.

    (בשעה טובה,)

    בשעה ברוכה,

    המשכיחה כל צער

    אך מי עיני-נשר לו ויראנו,

    ומי לב חכם לו ויכירנו,

    מי לא יטעה,

    מי לא ישגה,

    מי (ומי) יפתח לו הדלת?

    בארץ אהבתי השקד פורח…….

     

  14. לבת ברוך היקרה,

    בואי וראי

    http://www.youtube.com/watch?v=xNuCFT4CDtc

  15. תלמידה מתמידה

    הדרישות והחסרונות יקדמו אותנו לפיתוח כלים שיעזרו לכלי העולמי בעתיד הקרוב, כשרבבות ינהרו להכיר את חכמת הקבלה. וכבונוס אנו מיצרים לעצמנו הרבה עיסוקים והתחיבויות כלפי החברה.

    לחיים בני ברוך!

  16. אתי היקרה,

    האם את החלק הנקבי של איש בעולמנו? סתם תהיתי לי. בכל אופן תודה שאת איתנו.

    יום נעים!

  17. יקירה, אני כל כך גאה בך Laughing

    זה מראה, שגם נשים (וגברים) מהמעגל החיצוני

    יכולים להגיע להשפעה ולהתקדמות לעבר הרוחניות,

    ע"י התנתקות מהעולם החיצוני.

    לגבי פריצת המחסום, אני מצטרפת לשאלתך.

    אמנם הבנתי מהרב שבמקרה שלי ( ג+1) אין בעיה,  ולכן  – אני מצטרפת לשאלתך : האם אישה לא נשואה תוכל  – גם במסגרת הקדשת עצמה ללימוד ולהפצה – לפרוץ את המחסום?

    ואמן שנעבור אותו !!!

  18. שיר מקסים ותודה רבה לך, אתי.

    אך איך זה עונה על שאלתי?

    שאלתי היתה האם כאישה לא עובדת, לא נשואה, הפצה היא מספיקה להתפתחות רוחנית.

  19. בת ברוך יקרה,

    לימוד עם הגברים בשיעורי בוקר מעניק אינסוף

    לאנושות, הצטרפי לשיעורי הבוקר, ולמדי בכל הזדמנות. לדברייך את פנוייה ללימודים. בכך תקדמי את האנושות כולה, גם אם לפני הקמת משפחה.

    שנזכה לראותכם תחת חופה וקידושין, אמן.

  20. אתי היקרה,

    כמו שכתבתי, אני עוסקת בהפצה,

    ומן הסתם גם לומדת קבלה.

    ועדיין, השאלה שלי היתה בנוגע לחיים הגשמיים הרגילים והפשוטים. רב אומר שאדם צריך להשתלב גם בחיי היום יום הרגילים, לעבוד וכן הלאה, ואת זאת אני לא מצליחה לעשות.

    רציתי לשאול עד כמה העובדה שאין לי חיים מסודרים, (וזה לא קשור רק למציאת בן זוג) למרות שאני לומדת קבלה ועוסקת בהפצה,  עד כמה זה מעכב את ההתפתחות הרוחנית שלי.

    תודה

  21. בת ברוך יקרה,

    המצב שאת מתארת אינו מעכב התפתחות רוחנית, הוא מאפשר לך לבנות כלי.

    גם עבודה תהיה לך,

    זכרי דברי רב, "ותפלה עושה מחצה", כלומר עצם הכתיבה שלך כאן היא תפלה, ואין תפילה אלא על חסרון, יש תפילה, יש חסרון

    וגם אור יופיע במהרה בימינו אמן.

  22. בת ברוך היקרה שלום

    לטעמי וכמו שאני מבין מדברי הרב לגבי גברים, ישנה חשיבות גדולה לעבודה הגשמית מחוץ לבית. אם את צריכה לפרנס את עצמך אז אל תחכי שהבורא יעשה את זה בשבילך, את צריכה לחפש ולמצוא מקום עבודה.

    אם אין אני לי מי לי

    אני מאחל לך שמתצאי עבודה בקרוב וגם בעל (-ף אם זה רצונך כמובן

    שבת שלום

    יו

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

     

    אל תהיה חכם בדברים

    כי אם במעשים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest