דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / התוצרת של מפעל אינטגרלי היא אדם נבון

התוצרת של מפעל אינטגרלי היא אדם נבון

שאלה: מפעל רגיל מוערך על ידי בעלי מניות, על בסיס של רווח. מהו הרווח של המפעל להפצה אינטגרלית?

תשובתי: הרווח של כל מפעל מוערך בכמות ובאיכות של התוצרת שמיוצרת בו. התוצרת שלנו, זה אדם נבון. אנחנו מעריכים את העבודה שלנו לפי איך שאנחנו מכל "הומו ספיאנס", מפסלים אדם נבון.

לדוגמה, עכשיו אנחנו בבעיה, כאשר תוך פרק זמן קצר אנחנו צריכים לשרת, נניח, כמה אלפי בני אדם. אנחנו מציבים לפנינו מטרות מסוימות, וצריכים עם כל אחד מהם לבוא במגע. זהו השלב הראשון של עבודתנו.

השלב הבא יהיה להזמין אותם לשיעורים, להרצאות, לכל מיני אירועים. אנחנו כבר נתחיל לבצע איתם איזו שהיא עבודה.

לאחר כמות מסוימת של שיעורים חייבים לבדוק לאיזו תוצאה הגענו, עד כמה אנחנו עשינו מכל אחד "אדם נבון". במה העלינו אותו? האם השגנו את המטרה שהוצבה? עד כמה הקולקטיב נכלל בפעולה האינטגרלית ההדדית? אילו חומרים למדו המשתתפים, איזו דעה הם מביעים לאחר כל שיעור? על כל זה אנחנו צריכים לפקח, לערוך נתונים סטטיסטיים.

לצורך קבלת הנתונים הסטטיסטיים צריך לערוך מבחנים, משאלים, טסטים, כדי לקבוע עד כמה האדם התחיל להעריך יותר את הקולקטיב, את הקשר, את התלות ההדדית, את היחסים הטובים בין האנשים. שיספר, האם הוא נותן למישהו זכות קדימה כאשר הוא נוסע לעבודה, או שלא נותן זכות קדימה, אבל בזה הוא מרגיש את עצמו לא כל כך טוב. עד כמה הוא מרגיש את עצמו בריא יותר מבחינה פיזית. עד כמה נהייה לו נעים יותר בקולקטיב. האם הוא מחייך לחברים אחרים, האם הוא מזדהה איתם, וכולי.

שאלה: האם אנחנו יכולים להחשיב כמדד אוניברסלי את השעה שהאדם העביר מסביב ל"שולחן העגול", בכך ששוחח עם עמיתים בנושא שקבענו לו?

תשובתי: לא. זו הרי לא תוצאה, אלא השקעת הון. ואיפה היציאה ממנו?! איפה התוצרת המיוצרת?! חייבים "לחבר" לאדם איזה מכשיר קטן ולמדוד את רמת האושר. אפילו שזה סובייקטיבי ביחס אליו, אבל רואים שתחילה הוא ישב בפנים חמוצות, ועכשיו החל קצת לחייך.

שאלה: יש לנו דוגמה פרדוקסלית מתוך עבודה מעשית, כאשר אנשים בתחילת ההכשרה מעריכים את החיבור והאיחוד בקולקטיב ב- 95%, ואילו בסוף ההכשרה ב- 80%. הם מתחילים להבין: "אנחנו לא מספיק מאוחדים. בואו נעשה עוד משהו".

תשובתי: גם את זה צריך לקחת בחשבון. אצל האנשים גוברים המשיכה והדרישות לחיבור ואיחוד. איך עוד אפשר להעריך את העבודה? רק בצורה כזאת: לפי כמות האנשים ולפי איכות השינויים שבהם.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 17.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שאלות בנושא כוח אדם של המפעל האינטגרלי
ההשפעה של יישום השיטה האינטגרלית
העברה של המסר האינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest