דף הבית / המשבר ופתרונו / הרעב דופק בדלת

הרעב דופק בדלת

התלות החזקה של המדינה בכלכלה העולמית, הופכת בהכרח לתת-תזונה כרונית אצל בני האדם.

ידיעה (דו"ח של הארגון למזון ולחקלאות, FAO, של האו"ם): כל תושב שמיני של כדור הארץ סובל מרעב, 842 מיליון תושבי כדור הארץ חווים רעב כרוני (אפריקה ואסיה), במדינות המפותחות 16 מליון…

באפריקה, בעיית הרעב קשורה לתלות של יבוא המזון, המניבה רווח לא קטן לחברות של המדינות המפותחות. התלות נוצרה בגלל הפוליטיקה של המערב: בארה"ב אוספים מיליארדי דולרים על ידי תרומות. אולם לפי החוקים האמריקאיים עזרה הומאנית צריכה להיעשות בארה"ב, כך המדינה מספקת עבודה לחקלאים שלה. הסיוע אינו מחולק בחינם באפריקה, אלא מוצע בשוק במחיר נמוך מאוד, שהחקלאים המקומיים אינם יכולים להתמודד איתו. כתוצאה מכך, הם מפסיקים לגדל גידולים חקלאיים.

לדוגמה, בבולגריה כבר לא מגדלים פִּלפל, מפני שמביאים אותו מצרפת במחירי הצפה. ליטא הפסיקה לייצר מוצרי חלב, בפורטוגל הפסיקו לדוג דגים. הן כולן בקושי מתקיימות. החנויות ברוסיה מוצפות במוצרים מיובאים, והשדות החקלאיים התכסו ביערות.

תגובתי: אם העולם היה מקושר בקשרים טובים, אז שילוב כזה היה לתועלת של כולם. אבל ההתפתחות לפי התוכנית להביא אותנו להידמוּת לבורא, מביאה גם מדינות חזקות למשבר, שהוא עוד יותר גדול מאשר באותן המדינות שהן דחסו תחתיהן. מההתפתחות האגואיסטית, ובמיוחד מההתפתחות האגואיסטית הגלובלית הבינלאומית, יסבלו כל המדינות ללא יוצא מן הכלל, כל אחת באותה הצורה, שתיאלץ אותה להכיר בצורך לשינוי עצמי, להופכיות.

ידיעות קודמות בנושא:
עדיף לא להתעקש!
הרעב באירופה כמו בזמן המלחמה
הרעב הולך וגדֵל, כבר 1.5 מיליארד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest