דף הבית / חינוך, ילדים / מתי להתחיל את חינוך האדם?

מתי להתחיל את חינוך האדם?

שאלה: מאיזה גיל צריך להתחיל לחנך את האדם?

תשובתי: צריך להתחיל בחינוך ההורים לעתיד. מאוחר מדי להתחיל לחנך ילד קטן שכבר הלך לגן, אם להוריו אין חינוך ראוי. את דרכו של ילד להבנת "הבריאה" צריך להתחיל לפני הלידה. עוד לפני ההכרות, ההורים לעתיד צריכים לדעת לשם מה הם מכירים זה את זה, לשם מה הם יביאו בעתיד ילדים, יחנכו ויגדלו אותם. דווקא הידע הזה משפיע על הילד העתידי, מפני שהוא תואם בדיוק להתפתחות של העובר ברחם אימו, מאחר והוא מתפתח לפי אותם חוקים אינטגרלים של איסוף חומר מהאימא. הורים שמבינים את העולם ההרמוני גורם להרמוניה של הילד, כי היא משפיעה על הבריאות הפיזית, המוסרית והרוחנית שלו.

שאלה: למה האדם לא מרגיש, שחסר לו חינוך?

תשובתי: מפני שזה מחייב אותו ואילו אנחנו לא רוצים לקחת על עצמנו שום התחייבויות. זה מזיק לאגו שלנו, לרצון לנוח, לישון, ליהנות.

שאלה: עם זאת, אנחנו עושים בחיים הרבה דברים שאינם מוצאים חן בעינינו אם אנחנו מרגישים שיש לנו תועלת מהם. איזו תועלת יש מהחינוך הזה?

תשובתי: תועלת ענקית! אפילו אדם רגיל רואה אותה. הוא פשוט אינו יודע, כיצד לעשות זאת בצורה נכונה.

שאלה: האם יש דוגמאות לחינוך טוב בהיסטוריה של התפתחות האנושות או בימינו?

תשובתי: אני אישית לא רואה דוגמה כזאת, פרט לזו שניתנת בחברה הקבלית הקטנה שלנו. הרוב המכריע של ילדינו כבר בגיל 14-15 לומד באוניברסיטה. זה מצביע על הכוונה להרגיל אותם ללימודים שיטתיים כדי שבעתיד הם יהיו מדענים, מומחים, ישתוקקו לידע ולתקשורת נכונה ביניהם. הם מתחנכים בחוגים מיוחדים, מה שמאפשר להם להרגיש מה זאת עזרה הדדית וכיצד ליצור קהילה מלוכדת וידידותית.

מתוך שיעור וירטואלי, 8.1.2017

 

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest