דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / הרמב"ם על בריאות

הרמב"ם על בריאות

הערה: הרופא, המקובל הענק הרמב"ם כתב: "דאגה לבריאות היא אחד המרכיבים בדרך לבורא מפני שקשה להבין ולהשיג, בהיותך חולה, לכן על האדם להרחיק את עצמו מכל מה שמזיק לבריאות, ולהרגיל את עצמו למה שבריא ולהשיב את הבריאות על כנה".

התייחסותי: אפשר לפרש את מילותיו של הרמב"ם גם ברמה רוחנית וגם ברמה הפיזית, הכול נכון, כל מה שנאמר על ידו נכתב מתוך השגות רוחניות, לכן הוא היה מרפא ענק. מחקריו המדעיים ושרטוטיו הרפואיים שנשמרו, מראים כיצד לקדוח ולטפל בגולגולת ובמוח ולרפא חלקים אלה בגופנו, חלקים שעד היום איננו מכירים בצורה טובה. מתוך כתביו אפשר לדלות המון ידע, הייתי מציע לרופאים ללמוד מהם.

שאלה: האם אדם שיפתח את ספרו של הרמב"ם יבין את הכתוב ללא הדרכה, ללא מורה? הוא הרי כותב על מצבים רוחניים.

תשובתי: הוא יבין באופן יחסי. ספר עתיק הנקרא "כתבים רפואיים" של הרמב"ם, הגיע עד ימינו, אך מי ישתמש בו כאשר מתואר בו איך לקחת עץ כלשהו, לערבבו עם עוד משהו ולצרוך באופן מסוים? בזמנינו יש חובבנים שעוסקים בזה, אך היום אתה בולע כדור וזהו, אף אחד לא יחפש שורשים, ענפים ומינרלים למיניהם.

שאלה: האם זה נכון שבזמן האכילה על האדם להשתמש בכל חמשת חושיו, כלומר צריכים להיות גם מוזיקה וריחות?

תשובתי: בעבר, אכילת סעודה הייתה צריכה לכלול מוזיקה וריחות, תנוחת ישיבה נכונה, עם נטייה לשמאל וכולי, כל העקרונות הללו מוכחים על ידי הפיזיולוגיה. הרמב"ם כתב שכל פעם שאדם אוכל, עליו לשבת או לשכב על צד שמאל של הגוף, אסור ללכת, לרכב על משהו, לא להתאמץ, לא לבצע תנועות גוף חדות ולא לטייל עד שהמזון יתעכל בפנים.

הערה: קשה לתאר שהיום אפשר לאכול כך…

התייחסותי: כן, היום אתה חוטף ברחוב איזה המבורגר, נושם יחד עם זה גזים של כלי רכב, שותה בקבוק מוגז שמכיל 20 כפיות סוכר על 200 גרם מים וזה נחשב נורמלי.

מתוך שיעור וירטואלי, 20.08.2017

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest