דף הבית / אקטואליה / המאבק על ירושלים

המאבק על ירושלים

הערה: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיבל החלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל. תגובת מדינות ערב להצהרה זאת: "טראמפ פותח שער לגיהינום באזור הזה".

תשובתי: במדינות ערב אוהבים להתבטא בצורה יפה, מנופחת, בלשון מליצית, בלהט, זה ידוע לאורך כל ההיסטוריה.

שאלה: מצד אחד, הצהרת הנשיא טראמפ מעוררת שמחה, מצד שני עולה השאלה מה יהיה?

תשובתי: כציוני אני כמובן שמח על כך שהאמריקאים הכריזו על ירושלים כעל בירת ישראל. עם זאת, איני רואה בכך שום דבר טוב עבורנו, מפני שאנחנו, היהודים, ובמיוחד אלו שחיים כאן בישראל, לא מבצעים את המשימה, את השליחות שלנו, שהיא לא רק היסטורית, ארצית, אלא רוחנית, מה שנקרא "שמימית". לכן ההצהרה על ירושלים כעל בירת ישראל, לא תשנה למעשה שום דבר, פרט לכך שהיא תחריף את ההתנגדות של שכנינו. הצהרה זו היא שבח עצמי ולא הבעת תמיכה.

שאלה: האם אתה חושב שמדובר במשחק פוליטי?

תשובתי: מצידו של טראמפ בוודאי שזהו משחק פוליטי. הוא היה חייב לנהוג כך מפני שהצביעו עבורו האמריקאים התומכים בישראל שמהווים יותר מ–40% מבוחריו. אלה נוצרים הסבורים שישראל צריכה להתקיים ולהשיג מצב כזה כאשר יבוא לכאן המשיח. אך המניעים שלהם אינם חשובים, בפועל הם עוזרים לנו הרבה ותומכים בנו גם באמריקה וגם כאן בישראל, לכן זהו לובי חזק מאוד.

על טראמפ היה לנהוג בצורה כזאת לא רק למענינו, אלא בעיקר למענם. מעטים בעולם עושים אתנו בכלל חשבון כלשהו מנקודת מבט פוליטית, ואנחנו התרגלנו לכך שכולם מזלזלים בנו.

העניין אינו האם להכיר או לא להכיר בנקודת מבטה של אמריקה, זה לא ישנה שום דבר. משתנים במעט דגשים פוליטיים אבל לא יותר מזה. מצבו של העולם ומצבה של ישראל ימשיך להתדרדר כפי שהיה בעבר, ואולי אפילו באופן חד עוד יותר, מפני שאנחנו כבר אלפיים שנה לא מבצעים את התפקיד ההיסטורי שלנו, להראות לכל העולם כיצד להתאחד.

ברגע שהגענו לפירוד, נשברנו, נפלנו מדרגה של אהבת הזולת לדרגה של שנאה לא מוצדקת בינינו, נחרב בית המקדש השני, ואנחנו גם ממשיכים כל הזמן לפתח שנאה גדולה יותר ויותר, ופירוד בינינו.

מה הטעם בכך שהתאספנו במקום אחד על פני האדמה שנקרא "ישראל"? הוא יכול להיקרא "ישראל" רק כאשר העם היהודי יימצא בחיבור, אחרת אפשר לקרוא למקום הזה אפילו "פלשתינה".

עלינו להבין את החוקים של העולם הרוחני, חוקים סודיים, פנימיים, של הטבע שמניעים את הכול, ועליהם מדברת חכמת הקבלה.

לכן, מבלי שניצור בינינו איחוד, מבלי שנראה לכל העולם כיצד צריך להתאחד, כלומר שנהיה אור לגויים, כמו שכתוב וצוּוָה עלינו ורשום עלינו כחוב, אנחנו רק נקבל יותר ויותר מכות.

הייתה לנו תקופה טובה לאחר השואה, כאשר התאספנו כאן וכולם חשבו שזה יהיה מקום מיוחד על פני האדמה, שבו נוכל להקים מחדש, בצורה נכונה, מדינה, עם האופי הכללי המשותף של העם היהודי, התורה וכל השאר. אבל אנחנו התנערנו מביצוע המשימה שלנו. התורה, לפי הבנתנו, היא בסך הכול קיום חיצוני של המצוות ולא של המצווה "ואהבת לרעך כמוך" שמהווה את החוק העיקרי של התורה. כתוצאה מכך, אין שום התקרבות והמרחק בין אזרחי ישראל הולך וגדל משנה לשנה. מתרחשת התפרקות של החברה: עשירים, עניים, לבנים, שחורים, וכך בכל הקטגוריות האפשריות.

בין הדתיים, אין בכלל התקרבות, כמו בבדיחה: "לבית הכנסת הזה אני נכנס, ובזה לא תדרוך כף רגלי לעולם" באמת רואים את התופעה הזו עד היום והיא מחמירה יותר ויותר.

לכן, אי אפשר לומר שאנחנו מתקדמים לקראת עתיד טוב, משום שעל ידי ההתנהגות שלנו אנחנו מכוונים נגדנו את כוחות הטבע ששואפים לאחד את כל האנושות, את כל הטבע. העם היהודי שצריך להראות לאומות העולם דוגמה לאיחוד ולהיות אור עבורם, לא עושה זאת.

שאלה: כלומר, אין זה חשוב מבחינתך  אם ירושלים תיקרא בירת ישראל או לא?

תשובתי: מה יוצא מכך שטראמפ חתם על החלטה כזאת? אנחנו לא מבצעים את חוקי הטבע, ולא חוקים של טראמפ או של הקונגרס האמריקאי.

שאלה: מהי ירושלים עבור האנושות המאוחדת, עבור העם המאוחד?

תשובתי: עבור האנושות המאוחדת ועבור העם היהודי המאוחד, ירושלים מהווה הנקודה המרכזית של העולם, שבה הכוחות הרוחניים משפיעים על עולמנו, באים במגע עימו, ונותנים בו את התוצאה החיובית שלהם.

שאלה: דווקא דרך נקודת "ירושלים"?

תשובתי: כן, אבל רק אם ניצור ירושלים מאוחדת, מאוחדת בנשמות, ולא על ידי גירוש ערבים וכל השאר, או איחוד רק תחת הדגל שלנו. העניין הוא בנטייה פנימית, נפשית ורוחנית, דווקא באיחוד הלבבות, ואת זה איננו עושים, להיפך, מתרחש פירוד טהור. אפשר לראות את המתרחש בין כל המפלגות, משנה לשנה יותר ויותר גרוע. אין שום תנועה לקראת איחוד כלל.

לכן, למרבה הצער, ההכרזה של טראמפ לא תשפיע במאומה על המצב הפנימי והמשותף של העם שלנו, וגם האופן שבו כל העולם תופס אותנו לא יהיה טוב יותר.

שאלה: זה לא ילכד את העם?

תשובתי: בוודאי שלא ילכד! להיפך, זה יגרום לקיטוב גדול עוד יותר, הרי זו סיבה לכך ששמאלנים יהיו עוד יותר שמאלנים, וימניים יהיו עוד יותר ימניים. כל הטוב עבורנו תלוי רק בנו ובשום אופן לא באף אחד בעולם.

שאלה: חכמת הקבלה מדברת על כך שהקרב האחרון יהיה דווקא על ירושלים. האם שם יתכנסו כל הכוחות? האם זמן כזה מגיע ומתרחש עתה?

תשובתי: כן, אבל זה לא קרב בינינו לבין הערבים! זהו קרב בין יהודים ליהודים. בזה כל העניין! זה יהיה קרב של ממש! לא בינינו לבין מישהו מבחוץ. רק בתוכנו! בכל אדם, ובין היהודים בירושלים.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 7.12.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest