דף הבית / המשבר ופתרונו / תאים סרטניים לא בודדים אלא חברה

תאים סרטניים לא בודדים אלא חברה

מחקר שנערך בשיתוף פעולה בין האוניברסיטאות רייס והופקינס: סרטן, זה לא אוסף מקרי של תאים, יש להם חיי חברה מורכבים, תאי הסרטן מתקשרים ביניהם במטרה לעבוד ביחד, לשעבד את התאים הבריאים, ליצור גרורות, להתנגד לתרופות ולרמות את המערכת החיסונית של האדם, התאים הסרטניים עומדים ביחד מול מתקפת האנטיביוטיקה, משתפים פעולה כדי להתחמק מהשפעת הכימותרפיה, ופועלים כקבוצה אחת.

סוגים מסוימים של סרטן מרגישים את נוכחותם של חומרים כימיים ושולחים אותות ליתר התאים כדי שיעברו למצב מנוחה. אות דומה מחזיר אותם לפעילות כאשר השפעת התרופה מתפוגגת. החוקרים קיבלו הוכחה לכך, שתאים סרטניים מסוגלים לשתף פעולה, להתקשר ביניהם, ואפילו לקבל החלטות משותפות. החוקרים יעבדו על פריצת הקודים שבאמצעותם מתקשרים התאים הסרטניים, אותות שגויים ינסו לשגר לתאי הסרטן ויאלצו אותם לתקוף ולחסל אחד את השני.

התייחסותי: סרטן, זהו גוף בתוך גוף. הגוף שלנו זה אוסף של תאים שקשורים על ידי אותו הרעיון – לתמוך ביחד בחיים. אך מחלת הסרטן נוצרת כאשר חלק מהתאים על ידי האגו שלהם שגדל, נפרד מיתר תאי הגוף ומתחיל לראות בהם את אויבם, גוף זר שצריך לתקוף ולטרוף. סרטן, זהו כשל מערכתי של תאים, שהאגו הגדול שלהם לא מרגיש את הגוף כשלו. גם אנחנו לא מרגישים את הטבע כביתנו, אלא רוצים לחסלו רק להנאתנו הזמנית. כפי שתאי הסרטן הורגים את הגוף ואחר כך מתים מחוסר בסביבת הגידול שחיסלו, כך גם אנחנו מובילים את עצמנו לאבדון, מחסלים את כדור הארץ שלנו.

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת שזוללת את עצמה
מוטציות חולניות של האגואיזם
תחילתו של עולם חדש

One comment

  1. מכשלון למדים איך להתגבר על בעיות.החברה המערבית לא מלמדת את בניה,איר להתמודד עם כשלון,ולצאת מזה מחוזקים."אין המלך נושע ברב חיל,גיבור לא יצלח ברב כח,עיו השם(חכמה)אל יראיו למיחלים לחסדו(עם וו)".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest