דף הבית / חינוך, ילדים / חוסר האונים של המיליארדרים והממשלות

חוסר האונים של המיליארדרים והממשלות

שאלה: מיליארדר רוסי אמר, שאם אדם רוצה לחיות בכבוד, הוא צריך לעבוד 12 שעות ביום במקום שמונה שעות. כלומר, האנשים שיש להם את הסמכות והמשאבים, הולכים בכיוון שונה לחלוטין.

תשובה: בעלי העסקים כבר לא יכולים לעשות זאת, כי הם לא יצליחו למכור מוצרים שמיוצרים על ידי הפועלים שמועסקים בייצור של 12 או אפילו 8 שעות. אף אחד לא יקנה! קיים משבר, האנשים יוצאים לרחוב, כוח הרכישה שלהם יורד. הם ימשיכו לפטר אנשים, ולא ימשיכו להרחיב את הייצור שלהם. אין בזה צורך, וגם לא יהיה !

תגובה: מה גורם לאדם, בסופו של דבר, לשלם עבור קורסי ההכשרה של החינוך האינטגרלי?

תשובה: הממשלה חייבת לעשות זאת. נצטרך לעבוד רק במידה כזאת, כדי לספק לעצמינו כל מה שאנחנו צריכים שהכרחי לקיומנו, ואת השאר נוציא על חינוך – על המעבר למדרגה הבאה. זה חוק הטבע! תראו מה קורה במדינות ערב. 100,000 אנשים יוצאים לרחובות והממשלה לא יכולה לעשות עם זה כלום. מה יעשו הממשלות אלה? אין לאנשים אפילו לאן לברוח, הורגים אותם במקום. לאן יברח אותו המיליארדר? עכשיו בעולם אין מקום שאליו אפשר לברוח ולהסתתר בו. כל העסקאות, הבנקים, העסקים – הכול פתוח. כיום, כל אדם עומד בפני כולם חשוף. כולם רואים, כולם מצלמים בכל מקום, לא כמו שהיה פעם. נניח, שתברח אי שם לטונדרה, תחיה עם איזה סבתא בבקתה. זה העתיד שלך? כאן המלכודת מוסתרת. תראו את כל השליטים במדינות ערב. יש להם צבא, כסף, כוח – הכול! ומה הם בסופו של דבר? ומתוך כך, כמה אנשים יוצאים? "למחוץ" אותם כבר בלתי אפשרי, כי הזמנים השתנו. הממשלות אינן מסוגלות לעשות כרצונן אפילו באמצעות הצבא והמשטרה החשאית. זה כבר לא קיים!

ואיך ברית המועצות קרסה? זה בכלל לא ברור. איפה הצבא, הקג"ב, איפה אותן המאסות של האנשים שעוסקים בשימור המשטר? פתאום ברה"מ נעלמה. לא ברור איך, לפתע. פתאום נעלמה. מי אשם? אף אחד, אלא התקופה, ההתפתחות של החברה.

הדבר נכון גם כאן. צפוי שבמהלך השנה הקרובה ישוחררו 500 מיליון מקומות עבודה. אתה מבין איזו מאסה זאת יחסית לכל העולם? הרי הם יאלצו את ממשלתם להתחיל במלחמה גרעינית, כי לא תהיה ברירה אחרת. אנחנו צריכים להסביר למיליונים הללו מה הטבע דורש מאיתנו. אנחנו חייבים לספק להם את הצרכים ההכרחיים, ואת הסיפוק הם יקבלו בחינוך האינטגרלי. רק זה הצורך ההכרחי, שנגזר מהחוקים האובייקטיביים של הטבע.

תגובה: כלומר, בקבוצות של החינוך האינטגרלי אנחנו יכולים לדון על מה שקורה במדינות ערב?

תשובה: לא רק במדינות ערב אלא בכל מקום. אנחנו יכולים להשתמש באירועים הללו בתור דוגמאות: תראו מה לא עובד, תראו מה קורה לדיקטטורים, מה קורה כאשר מדכאים את העם. ומה יכול לקרות לאחרים? ברלוסקוני כבר פרש. מה יהיה בספרד? בכל המדינות? מכאן המסקנה, שבסופו של דבר, המספר של האנשים הממורמרים הולך וגדל, אפילו בקרב אלה שחיים על קצבת אבטלה.

באמריקה היום, 50% מהאנשים עומדים בתור לארוחות חינם. זה כמעט 400 מיליון בני אדם, חצי מהם לא יכולים להאכיל את עצמם עד סוף החודש. יש בעיות עם הקצבה, עם מערכת הבריאות – עם הכול. הכול מלא עד אפס מקום. אי אפשר להמשיך להדפיס את השטרות. עוד מעט תתקבל תגובה מסין, שסין היא יצרנית של הטובין. מי יקנה אותם עכשיו באמריקה, שהיא שוק המכירה של המוצרים הללו? לתוך התהליך הזה נשאבות כל הארצות, ובכולן משתחרר עכשיו כוח אדם. תתארו לעצמכם אם בסין יופיעו 100-200 מיליוני בני אדם ככוח עבודה פנוי? הם חיים כיום בערים עם מיליוני תושבים. אין אפשרות להחזיר אותם לכפרים. אתה לא תצליח להפוך אותם בחזרה לאיכרים חסרי השכלה שהסתפקו בכוס אורז ליום. בסין, מפעל אחד מעסיק עד 50,000 אנשים. זאת בעיה איומה. אין פיתרון אחר. כדי למנוע פריצה של מלחמה והרס של "עודפי" האנשים – צריך להראות שהחינוך האינטגרלי, שנמצא בהרמוניה עם הטבע, הוא הישועה שלנו והוא מהווה את הדרך הנכונה. כי גם אחרי המלחמה, אתה תישאר בתוך ההריסות, ועדיין תצטרך לעשות את אותו הדבר, ורק הסבל ידחוף אותך לאותה הנקודה. לכן יש צורך לפרוס ולהראות בפניהם את כל התמונה.

מתוך שיחה מס' 8 על החינוך האינטגרלי, 15.12.11

ידיעות קודמות בנושא:
הנחיצות שנובעת ממהותה של ההתפתחות
דורשים לחם וחינוך
זה מה שיקרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest