אל תפחד מהצללים

שאלה: במה יעזור לי לתאר לעצמי שהכול מגיע מכוח אחד טוב, מהבורא, אם בחיים אני נאלץ להתמודד עם כל בעיה בנפרד בניסיון לפתור אותה?

תשובתי: אם תאבק עם כל בעיה בנפרד, אף פעם לא תעשה סדר בחיים שלך! תנסה להתגבר על הכוחות הזרים האלה: מנהל בעבודה, האישה, השכן, חברים ואויבים, כל העולם, ותבזבז את כל החיים שלך ותראה ששום דבר לא מסתדר. ולכל אחד מצפה כאן אשכבה, כי הרי אנחנו מעמידים את עצמנו בתלות של אלפי סיבות ואנשים שפשוט פועלים כמו רובוטים! אלו הם חלקים של הנשמה העצמית שלנו, אך מאחר ואיננו מצרפים אותם אלינו בצורה נכונה, נדמה לנו שהם בעלי כוחות עצמיים.

באותו הרגע שתתחיל לצרף אותם אליך ולאהוב אותם "כמו את עצמך", תגלה שהם באמת "כמוך", ושייכים לך, וחוץ מהם קיים רק כוח אחד שפועל ומסדר את כל זה. והם בפני עצמם אינם קיימים ואינם פועלים בצורה עצמאית. אתה עכשיו סובל בגלל כל מיני בעיות ואינך יכול להירדם, וכל זה מפני שאינך יכול לתאר את עצמך כתינוק בידיים של הבורא. תרגיש כיצד הוא מחזיק אותך על הידיים, ואין לך למה לדאוג.

כשבתוכך יופיעו תכונות של השפעה ואהבה, תרגיש שהוא אוהב אותך. ואם אתה בעצמך לא יודע לאהוב, אז איך תרגיש את אהבתו? אם אתה שונא את כל מה שסובב אותך, תרגיש מכולם רק שנאה ולא תפסיק לסבול ולהצטער! אך אם היית יכול להתייחס לכולם באהבה, היית מרגיש רק אהבה שממלאה את כל העולם. הכול תלוי רק בתכונות/ברצונות/בכלים שלך. ולכן צריך מצד אחד לשמור על שקט ושלווה מוחלטים, כי הרי הכול נמצא בידי הבורא ו"אין עוד מלבדו" ושהוא "טוב ומיטיב". אך מהצד השני, "אם אין אני לי, מי לי", כדי להשיג בצורה מעשית את ההרגשה של "אין עוד מלבדו".

כי הרי כדי להרגיש כך, אני צריך לתקן את התכונות שלי ואז אני אוכל לתפוס את מה שבאמת מתרחש במציאות. סובב אותי עולם אין סוף המלא באור, רק שאינני מרגיש אותו! ורק על זה אני צריך להצטער, על הכלים/התכונות שלי, כדי להרגיש את האין סופיות הזאת. על מה עוד צריך לדאוג? – כל השאר זה רק אשליה המצטיירת לי בתכונות המקולקלות שלי. ואני מצטער על הבעיות שמציירים לי החושים המקולקלים שלי, אני מפחד מהצללים כמו ילד קטן.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 13.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
העולם דרך משקפיים מסולפות
כיצד להפוך לחופשי ובטוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest