דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כנס פיטר: היפוך האגו

כנס פיטר: היפוך האגו

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 4.

ביום השני של הכנס מוצע לבחון את הנושא, "איך לקבל את ה"סירחון" של האגו הנרקב בעזרת המאמצים שלנו?".

אצל בעל הסולם והרב"ש יש מאמרים שבהם נאמר, שכאשר אדם מסתכל כיצד הרצון המכוער שלו גוסס בהדרגה בייסורים, אז נעים לו מזה, כי יחד עם זה הוא נולד. באותה מידה שבה האגו נרקב, הוא מרגיש שבתוכו נולד האדם.

האגו כביכול מתהפך, נחרש על ידי מחרשה. זה מסמל את ההיפוך שלו, היפוך לאלטרואיזם. מחרשה היא האור של הבורא. חומר זיבול, זה המאמצים שלנו שבעבר רצינו למלא בהם את האגו.

בסופו של דבר, תחת השפעת הבורא, כמות המאמצים שלנו הופכת לאיכות. אנחנו מקבלים אגו הפוך ובו מתגלה "ניצן מן האדמה", תכונה אלטרואיסטית, הנשמה שלנו. על זה מדובר במאמר השני של ספר הזוהר, "ניצנים".

לאחר שה"אני" האמיתי צמח בנו, אנחנו צריכים לברר האם אנחנו מוכנים להתחבר ל"אנחנו", כלומר להשיג את אותה הברית שעליה דיברנו בהתחלה. באופן כזה, היום השני מסתיים בזה, שאנחנו (אינדיבידואליסטים) מתחברים ל"אנחנו" אחד, כלומר לאחד "אני" שלנו. עם זה אנחנו הולכים לישון שמחים, מרוצים ומאושרים.

התוצאה של כל יום צריכה להיות תפילה, הרצון האסוף שלנו, עד כמה שזה אפשרי, ההשתוקקות למטרה, לכוח, שמממשת את המטרה הזאת. כל שלב צריך להיות מלווה בעיצוב יותר ויותר טוב של הפנייה הזאת, של התפילה הזאת.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בסוצ'י, 25.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לְמה אנחנו מצפים מכנס פיטר?
כנס פיטר: כרית ברית
בציפייה להשפעה עצומה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest