דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המשכן, דגם קטן של העולם המתוקן

המשכן, דגם קטן של העולם המתוקן

תורה, ספר "שמות", פרשת "תרומה", פרק כ"ו, פסוקים ל"ג – ל"ה:

"ונתתה את הפרכת תחת הקרסים והבאת שמה מבית לפרכת את ארון העדות והבדילה הפרכת לכם בין הקדש ובין קדש הקדשים: ונתת את הכפרת על ארון העדת בקדש הקדשים: ושמת את השלחן מחוץ לפרכת ואת המנרה נכח השלחן על צלע המשכן תימנה והשלחן תתן על צלע צפון."

כל הרכיבים של המשכן זה התגלמות של האגו שלנו בעל ארבע הדרגות. על ידי הכנתו להישרפות, כלומר להידמות המלאה לאור, אתה כביכול מציב שולחן, מנורה בכיוון מסוים, מצד מסוים.

אפשר לומר, שהמשכן, האוהל, עם כל סימני ההיכר שלו, זו הידמות מלאה לעולם המתוקן בדגם קטן. אם אנחנו לומדים רק עליו, זה כבר מספיק לנו כדי להבין איזה מצב מתוקן צריך להיות גם אצלנו בנשמה, באותו המצב, ביחסים בינינו, בהכל.

כלומר, כל הרכיבים של המשכן מספרים לנו על גמר התיקון שאותו עלינו להשיג.

תורה, ספר "שמות", פרשת "תרומה", פרק כ"ז, פסוקים א', ט':

"ועשית את המזבח עצי שטים חמש אמות ארך וחמש אמות רחב רבוע יהיה המזבח ושלש אמות קמתו: ועשית את חצר המשכן לפאת נגב תימנה קלעים לחצר שש משזר מאה באמה ארך לפאה האחת."

מדובר על כך, שאנחנו מגלים את המהות האגואיסטית המלאה של הנשמה שלנו, שמעליה, בסופו של דבר, אנחנו מקימים את האוהל, כלומר בונים "מסך" וכוונה על מנת להשפיע.

כל העבודה הרוחנית מתחילה מהמצווה הראשונה של התורה, שמתפשטת על כל הרכיבים של הבריאה, על כל המסה של הרצון שנברא על ידי הבורא.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 12.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מקום לגילוי הבורא
ליצור בתוכי דגם של העולם העליון
המשכן הוא המקום לחיים הרוחניים שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest