2011 – זמן העלייה

בתהליך הירידה ההדרגתית מעולם אין-סוף מתבצעת קבלת האורות בכלים. בדרך למטה, נמצאים העולמות אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה ועשיה. על הסולם הזה מתקבלים האורות בכוונה על מנת להשפיע לבורא, אך הם הולכים ומצטמצמים בהדרגה. בעולם אדם קדמון קיים האור הגדול של היחידה, בעולם האצילות – אור החיה, בעולם הבריאה – אור הנשמה, בעולם היצירה – אור הרוח ובעולם העשיה – אור הנפש.

בסופו של דבר, מסתיימים כל האורות בכל הכלים, ואנחנו מוצאים את עצמנו למטה, במצב של "העולם הזה". אין כאן לא אורות ולא כלים, אלא פשוט כוח החיות והרצון הגשמי. לאורך כל זמן הירידה, המסך הלך ונהיה יותר ויותר קטן, מ-100% ועד לאפס. בסופו של דבר, אין לנו כוח התנגדות, אין מחשבה על השפעה, אין שום דבר. אנחנו נמצאים בעולם הגשמי. במילים אחרות, ברצון שפועל למען עצמו.

וכאן אנחנו צריכים להתפתח עד לכזה מצב, שנרצה לחזור בחזרה לעולם אין-סוף, מאפס, ממטה למעלה לעבור את כל חמשת העולמות שדרכם ירדנו. בכך אנחנו למעשה מממשים את מטרת הבריאה. וכך, לאחר שירדנו עד לעולם שלנו, התקיימנו בו במשך כל ההיסטוריה, עד שהגענו לשנת 2011, לתחילת העלייה. מהזמן הזה, כל הנשמות מתחילות את דרכן למעלה.

הדרך ממעלה למטה וממטה למעלה עוברת דרך 125 מדרגות, מאחר ובכל אחד מחמשת העולמות ישנם חמישה פרצופים ובכל פרצוף חמש ספירות. ככלל, בכל הבריאה הכול מוגדר ומדוד, הכול מכוון למטרה. אנחנו רק צריכים פעם אחר פעם לגלות את המצב הבא שלנו ולהיכנס לתוכו בצורה מסודרת. הכול כבר נבנה, ובאין-סוף מחכה לנו המצב הסופי והמושלם.

לפני שירדנו משם, היינו נמצאים במצב א', ואחר כך דרך מצב ב' השבור והמבולבל, אנחנו חוזרים חזרה לאין-סוף, למצב ג'. מה אנחנו "מרוויחים" בכך? – אנחנו מרוויחים את העצמאות. הרי אנחנו בעצמנו עושים את כל הדרך הזאת חזרה לאין-סוף, פועלים בעצמנו, משיגים בעצמנו את הבריאה ואת פעולות הבורא. כשאנחנו תופסים מי הוא, אנחנו משיגים את ההידמות וההשתוות אליו ומבינים כיצד צריך לפעול בלעדיו. אנחנו לומדים כמו שלומד ילד קטן, עד שאנחנו משיגים את הדרגה שבה נפעל במקום הבורא בכל המציאות, בכל הבריאה.

הבורא הוא רק כוח, ואנחנו מפעילים אותו. ולכן במצב השלישי קיימים שניים: הבורא והנברא, השווים והדומים בהכול. זה מה שהרווחנו. זאת המטרה שהבורא הציב בפנינו, שנהיה שווים: הוא והנברא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש "ביאור לפתיחה לחכמת הקבלה", 04.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האור בכלי: לא סתם ממלא אלא ממש מחלחל
החישוב שעושה ממני אדם
כל אחד – נקודה, כל אחד – אין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest