דף הבית / חינוך, ילדים / ילד מתפתח משלוש רמות התייחסות

ילד מתפתח משלוש רמות התייחסות

שאלה: אמרת שלפעמים עליי להתייחס אל הילד כאילו אני מתחתיו, לפעמים כאילו אנחנו באותה רמה ולפעמים כאילו אני מעליו. מה הכוונה?

תשובתי: אם אני מתייחס אליו כחבר, אז אני צריך לקיים בינינו דו-שיח, משחק הדדי ולהיות בהבנה הדדית. אם אני למעלה ממנו, אז אני יותר לוחץ, קובע, מכתיב לו דברים, וגם את זה עליו לדעת וללמוד לקבל ממני, כך תהיה לו בעתיד אפשרות לקבל מרות. וההיפך, לפעמים אני נותן לילד אפשרות ללמד אותי, לכוון אותי, להיות מנהל במשחק, כשהוא מוביל ואני אחריו. עלינו לגוון ביחסים בינינו בכל מיני מצבים, הילד צריך להבין שיש מקום לכל מיני סוגי יחסים.

שאלה: מה הצורות האלו בונות בילד?

תשובתי: הן בונות בילד הבנה של היחסים בין בני האדם. הוא מוצא בעצמו יכולת להתאים את עצמו ולכוון את עצמו נכון ביחס לזולת, וזה מאפשר לו התפתחות.

 

מתוך התוכנית ״חיים חדשים״ מס׳ 1309, 13.6.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest