דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עלייה וירידה במדרגות רוחניות

עלייה וירידה במדרגות רוחניות

שאלה: האם המדרגות שמובילות לנצחיות, למצב מושלם של הנשמה שלי, כבר קיימות או שהן נוצרות לפי מהלך העבודה הרוחנית?

תשובתי: כמו שנאמר: "אין חדש תחת השמש". כל המדרגות נולדו, נוצרו בעולם אין סוף, ירדו עד לעולם שלנו, עברו בדרך שבירה, מיונים ושילובים של חיבורים למיניהם, פירוד, הרחבות והתרחקויות.

כאשר כולן היו מוכנות להיווצרות, הופיע האדם. אבל לא אנחנו, לא הגוף שלנו, אלה מבנה מיוחד שנקרא "נשמה". בכך שהנשמה ירדה במדרגות דרך כל העולמות, היא עברה שינויים, שינויי צורה, עד שהתחלקה לכמות אין סופית של חלקים.

תחילה הנשמה נשברה ל – 600,000 חלקים עיקריים, אחר כך לכמות אין סופית של נשמות קטנות פרטיות שכולן נפלו מהעולם העליון ביותר שנקרא עולם האצילות, שבו נמצאת מטרת התיקון שלנו, וירדו דרך עולמות אצילות, בריאה, יצירה, עשיה לעולם שלנו, בכך שהן נפרדו והתרחקו זו מזו.

כך במדרגה הנמוכה ביותר של הבריאה הופיע העולם הגשמי שלנו שבו הופיעו גלקסיות וכל מה שאנחנו רואים ביקום, כולל אותנו עצמנו. לכן, כל מה שמתרחש איתנו, מתממש בירידה מלמעלה למטה. למעשה עברנו ב"התעברות" שלנו את כל העולמות, ואילו עתה עלינו להתחיל לעלות מלמטה למעלה דרכם אל עולם אצילות, לעולם אין סוף.

זה מתרחש באותן דרכים שבהן הנשמה של כל אחד מאיתנו ירדה מעולם האצילות, דרך עולמות בריאה, יצירה ועשיה לעולם שלנו. רק שהעלייה היא אינדיבידואלית עבור כל אחד באותה איכות וכמות שבהן האדם זוכה על ידי המאמצים שלו.

לפי מידת ההשקעה, במאמצים, אנחנו יכולים לזרז את הדרך שלנו, לנוע בקלות, בצורה פשוטה, נעימה ומהירה. ואנחנו כמובן יכולים גם לטעות ובעלייה כביכול לרדת. אבל למעשה אנחנו לא יורדים, אנחנו לא חוזרים לאחור.

בעבודה הרוחנית שלנו ישנו עיקרון: מעלים בקודש ולא מורידים בקודש, אפילו כשיש עיכוב בשלב כלשהו או הרגשה של ירידה. למרות שאם אנחנו לא עולים, אנחנו מרגישים זאת כירידה, בכל זאת זה לא מצב טוב. הדבר דומה להתפתחות בעולם שלנו, אנחנו יכולים להתפתח ובכל עשור לחיות יותר ויותר טוב, אבל אם החיים שלנו לא משתפרים, אנחנו סבורים, שזו ירידה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 05.01.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest