1 = 600,000

בעל הסולם, מאמר "אהבת ה' ואהבת הבריות": "כי במספר קטן של אנשים אין התורה עומדת לקיום כלל."

נאמר, שבזמן קבלת התורה בהר סיני עמדו שישים ריבוא גברים. מה מסמל המספר הזה? לא מדובר כאן על מספר "ראשים", אלא על גדלות הרצון לקבל.

כמו שכותב הרמב"ם, לאברהם הייתה קבוצה של חמשת אלפים איש, ועם הזמן הם התקדמו בצורה מספקת בהתפתחות הרוחנית כדי לרדת למצב של מצרים. כלומר, הם ירדו לדרגת היחסים של בני יעקב והיו מוכנים "להרוס" זה את זה.

כלומר, חסר לנו גילוי הרע, ולא כמות של אנשים חדשים. ברוחניות תמיד קובעת האיכות ולא הכמות. "שישים ריבוא", זה מושג שיכול להתגלות בין שניים או בין חמישה אנשים. לא חשוב כמה אנחנו. העיקר, שעוצמת הקשר ההדדי שלנו תקבע את אותו הגודל שנקבע כ"שישים ריבוא נשמות".

אנחנו מגיעים לכזו עוצמת איחוד של שישים ריבוא, אחרי שמוכנים להרוג זה את זה, בדומה לתלמידים של רבי שמעון שהיו מתחילים את הלימוד בשנאה הדדית נוראית, היה מופיע ביניהם פרעה, והשנאה מעוורת את עינינו עד לכזאת מידה שאין בכוחנו לעשות שום דבר, לא מסוגלים להסתכל זה על זה. רק מחשבה אחת על השותף הרוחני מביאה אותי לכזאת התחממות וזעם, שאני מוכן לשרוף אותו. כאשר המצב הזה מתגלה, אז אין לנו ברירה אחרת ואנחנו בורחים ממצרים, בורחים מהשנאה, בכך שיודעים, שזה מוות.

אם היינו יורדים לדרגה הגשמית, אז היינו יכולים להסתדר ולחיות במצרים בצורה נפלאה. יש לנו כאן כל טוב, החיים שלנו היו פשוט "גן עדן" על פני האדמה. הבורא נמצא איתך יחד ונותן כל השפע והטוב לאדם, בכך ש"קונה" אותו בכסף, כבוד, וכולי.

אבל אם בתשובה לכל זה אני אומר: "לא, רק אותך אני צריך", אז אני מגיע למצב של פיצול וחוסר הרמוניה קשה מאוד שקודם לחציית "ים סוף". ואני מוכן לזה.

אבל המוכנות הזאת דורשת הכנה גדולה. ולא חשוב כמה אנשים אנחנו, המצבים האלה חייבים להתפתח מבפנים.

בכלל, הכמות והאיכות מקושרים הדדית יחד, מפני שכאשר אני מתקשר לאחרים, אז אלף חברים הופכים להיות לאחד. בעיקרון, "שישים ריבוא נשמות", זה "כאיש אחד בלב אחד", שזה אחד. באופן כזה הכמות הופכת לאיכות: אנשים הופכים למושג אחד שלם, רוכשים עוצמה של אחד, של איחוד. ולכן כל כך חשובה הנכונות להפוך להיות כאיש אחד כדי לקבל את התורה.

אם אנחנו נעשה בצורה נכונה את העבודה הזאת, אז המדרגה שלנו תיקרא "שישים ריבוא נשמות". אז, על ידי חיבור לאחד אנחנו זוכים לקבלת התורה ולמדרגה הרוחנית הראשונה. וכאן זה העניין, שברוחניות האיכות יותר חשובה מהכמות. על זה נאמר: "אלף נכנסו לחדר, ואחד יוצא להוראה". כי במצב של איחוד אנחנו תמיד נחשבים לאחד.

מתוך שיעור על המאמר "אהבת ה' ואהבת הבריות", 04.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ההשתקפות המחולקת של האיחוד
לא בכמות אלא בעוצמה
מריבוי לאיחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest