דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תתנו לאור לסיים את עבודתו

תתנו לאור לסיים את עבודתו

Laitman_2011-02-03_5979_w.jpg

שאלה: יש לי הרגשה שהאגו שלי "גונב" ממני הכול. אני יושב עם החברים שלי, ונדמה לי, שאני מתעלה מעל לרצון לקבל שלי. אבל אחר כך אני מרגיש, שהם אלה שעושים את כל זה. אני מרגיש שאני נמצא בחושך, לא שומע כלום, לא מרגיש את האור הזה. מה עליי לעשות?

תשובתי: אתה צריך להשתדל להתמוסס בתוך החברים, להיכנס פנימה, כמו קטן או כמו אדם חדש בחברה.

כאשר אתה מגיע לחברה חדשה, אינך יודע שום דבר ואינך מכיר אף אחד, אתה משתדל להיכנס לתוכה מבלי להתבלט ולהראות את עצמך. נניח, שהגעת למקום עבודה חדש ואתה פשוט מנסה להיות בשקט בפנים, כדי לגלות, לראות, להרגיש את כולם.

כך אתה צריך להתנהג, ואז אתה מתחיל להרגיש את מה שיש להם. אתה תתפתח כמו עוּבר ברחם אימו. ואחר כך בהדרגה, באותה המידה שאתה תתחיל להרגיש את עצמך יותר מוחשי, בטוח, אתה תתחיל גם לבוא לידי ביטוי ביחד עם כולם.

תנסה לנטרל את עצמך ורק להיות בפנים. זה מספיק, מפני שאנחנו ניצור את השדה שקיים כאן. ואתה אל תדאג, אם אתה תעשה את זה, אז אתה תרגיש אותו.

שאלה: בכל מקרה האגו שלי יקבל מכך סיפוק, איך אני יכול להימנע מלגנוב מעצמי ומהאחרים?

תשובתי: ומי אמר שזה רע, אם אתה רוצה להרגיש את הרוחניות? זה לא רע.

מטרת הבריאה היא ליהנות. ליהנות, להתמלא, רק בזה שאתה נותן. אתה משתוקק להיכנס לקבוצה, לרכוש את תכונת ההשפעה, ובה אתה רוצה להרגיש תענוג. בינתיים שיהיה כך. איננו יכולים לתאר לעצמנו שום דבר אחר.

הדבר החשוב ביותר עבורנו היום, זו ההשתוקקות להשפיע, להשפיע כדי להרגיש תענוג. זו הרי הדרגה שלנו, מה שנקרא דרגת "לא לשמה".

וכאשר יגיע האור ויתחיל להתגלות בנו (וזה יתרחש רק אם אנחנו נשתוקק אליו באופן כזה), אז כתוצאה מהשפעתו, אנחנו נתחיל להרגיש שתכונת ההשפעה היא מעל לכל השאר, גדולה מכל השאר, אני רוצה להיות בתוכה. גם כן בינתיים בצורה אגואיסטית, אבל "אני רוצה להיות בתוכה".

ואחר כך האור ישפיע בכזאת צורה, שאתה פתאום תתחיל להתנתק מעצמך, מה"אני רוצה". ה"אני" שלך פתאום יתחיל להיעלם, ואתה כבר תרגיש את עצמך "מחוצה לך", מחוץ ל"אני" שלך.

תשאיר את זה לאור! אינך יכול לעשות זאת בעצמך. אתה צריך להשתוקק, עד כמה שאתה יכול בכל הרצונות שלך, כולל האגואיסטיים – ואת כל השאר יעשה האור.

וזוהי ה"תפילה". אתה מבקש שהאור יעשה עבורך את העבודה הזאת. הוא ברא את האגו שלך והוא זה שישנה אותו. וההשתוקקות שלנו צריכה להיות רק לכך, כדי לאפשר לו לבצע את העבודה הזאת.

אם אנחנו נשתוקק לאיחוד, אז האור יעשה את כל השאר.

כולנו אגואיסטים. איננו יודעים ואיננו מבינים שום דבר. לא ידוע לנו, מה יהיה איתנו בעוד דקה. איננו מכירים בוודאות את התכונות שלנו, איננו יודעים כלום. וזה גם לא נדרש מאיתנו. מאיתנו נדרש רק דבר אחד, פשוט לנסות, להשתדל, ואת כל השאר יעשה האור.

האיחוד המקסימאלי בקבוצה מזמין את הופעתו של האור, ואחר כך הוא כבר משנה אותנו. איננו צריכים לעשות שום דבר באופן מלאכותי. הכול ייעשה, אתה רק תשתדל להתחבר.

מתוך שיעור מס' 1 מהכנס בליטא, 23.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לחייב את הבורא לעזור לנו
לבקש מהאור שיזרז את ההתפתחות
תנו לאור לעבוד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest