דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תתביישו לכם, ילדים כאלה גדולים מבקשים להיות "על הידיים"

תתביישו לכם, ילדים כאלה גדולים מבקשים להיות "על הידיים"

השיעור מספק לנו הרגשה של ביטחון, וזה טוב שמתעוררת התלהבות כללית שעוברת דרך כולם, דרך החברים. לכן, אנחנו חייבים להגיע בשיעור לחיבור, ודרכו לקבל התעלות רוחנית.

אז אנחנו לא מפחדים שההתעלות תיעלם. היא חייבת להיעלם, מפני שיש כאן תהליך מסוים שאינו תלוי בתלמידים. אבל בזכות החיבור ביניהם הם חייבים לשמור על אותן ההרגשות, אותן הכוונות, אותה העוצמה, כאילו הם שומרים על אותה הרגשת הביטחון, אותה התעלות הרוח, אותה ההרגשה.

ברור, שאותה ההרגשה כבר לא נמצאת, אבל אנחנו גם לא צריכים שהיא תהיה. כי אם היא תהיה, זאת אומרת שאני מתקדם לא על חומר הדלק שלי, אלא על חומר הדלק של העליון. ואנחנו צריכים להתחיל סוף סוף להתקדם על חומר הדלק של הקבוצה, כדי שהמאמץ המשותף שאנחנו יוצרים בתוך הקבוצה יספק לנו אותה הרגשה, הבנה ותפיסה. אבל זאת כבר תהיה הרגשה שלנו, של התלמידים שהשיגו והרגישו אותה בתוך ה"כלים" שלהם. זה נקרא "אמונה למעלה מהדעת" הפרטית, "כלי" ההשפעה הכללי, השפעה הדדית. כך אנחנו מתקדמים.

בכל מצב צריך לבדוק קודם כל, האם אתה נמצא "בתוך הדעת" או "למעלה מהדעת". לפי דעתי צריך להיות כך וכך ולמעלה מדעתי צריך להיות הפוך. כל מה שאני מרגיש "בתוך הדעת" אני צריך רק כדי להתעלות מעל זה. אם אני מסוגל לפעול בניגוד לדעתי, אז אני עובד.

זה כל הקושי בחכמת הקבלה, היא דורשת השגה של המדרגה העליונה, המימד העליון שנמצא ברגש ובשכל של אנשים אחרים. העולם אינו מבין את זה, לכן רבים שופטים את חכמת הקבלה מבלי להבין שהיא שייכת למימד אחר שנמצא למעלה מהטבע האנושי.

כל מדרגה רוחנית נמצאת מעלינו והפוכה מכל מה שאדם מרגיש. רק על ידי העבודה בקבוצה, על ידי משיכת האור וביצוע קפדני של כל עצות המורה, יש לנו אפשרות להשלים את הסאה ולפתוח את הדרך לרוחניות, בתנאי שמתאמצים נכון.

וצריך תמיד לזכור את אור הביטחון. את אותו המצב שבו אתה הרגשת פעם התעלות גדולה ביותר, אתה צריך לשמור כל הזמן. נתנו לך דוגמה. בלתי אפשרי להביא כל הזמן דוגמאות חדשות, אחרת אתה לא תרצה לרדת מידיו של העליון. כמו בחור בן עשרים ששוקל שבעים קילוגרם שאביו הזקן מחזיק אותו על ידיו. חס ושלום אם זה קורה, כנראה שהבן נכה. אז נשתדל להתעלות לגובה של אבא ולמעלה מזה!

מתוך שיעור על פי המאמר מספר "שמעתי", 01.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עקשן לפני מחסום סגור
לעשות היפוך מעצמנו
שליטה עצמית גורמת לאנשים להיות מאושרים יותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest