דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 8

תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 8

במסגרת ההכנה לכנס האינטגרלי

עתידו הטוב של העולם.

המציאות שבה אנחנו נמצאים מצטיירת תחת השפעתו של האור על הרצון. אנחנו יכולים לשנות את היחס בין האור לרצון, במודע או שלא במודע, באופן עקבי, בשלבים, בצורה שכלית, בכוחות עצמינו, על ידי עבודה משותפת, או כאילו במקרה, כמו שכתוב: "ה', יגמור בעדי." (תהלים קל"ח).

אולם בכל מקרה, המציאות שאנחנו תופסים, גם הגשמית וגם הרוחנית, מצטיירת על ידי פעולתו של האור על הרצון. וכאשר אנחנו מגיעים להשתוות של האור והרצון, משלימים ביניהם, עושים שלום ביניהם, אנחנו מביאים שלום לכל העולם.

לכן, גם אנשים ללא "נקודה שבלב", שאינם מסוגלים ליצור קשר בין ה"אור" וה"כלי" ולהשוות צורה ביניהם על ידי "מסך ואור חוזר", רואים את העולם בצורה אחרת. הם אינם רואים אותו כעולם הרוחני, מפני שבהרגשתם אין מרכיבים רוחניים, אך מכיוון שהם גם שואפים לאיחוד על ידי רצונות שונים – בין אם מדובר ברצון לכסף, ביטחון, חינוך, כבוד, שליטה, הם ייפטרו מכל הבעיות בחיים שלהם.

כמובן, תתגלינה בהדרגה בעיות אחרות כדי לקדם אותם עוד יותר, אבל הם יראו שכל פעם העולם מתקרב לטוב. וזה כבר דרך טובה, "דרך תורה", ולא "דרך ייסורים". כתוצאה מהאיחוד, מהשפעתו הלא מודעת של האור עליהם, הם יראו את השינויים לטובה.

הם יגלו את מערכת ההפעלה של המציאות, כלומר, הם ירגישו שבזכות היחסים הטובים ביניהם העולם משתנה, משתנה התפיסה שלהם, התגובה הפנימית למה שקורה.

האם הם יהיו בריאים יותר? – כן. האם יתגלו תופעות חיוביות אחרות? – כן. האם יהיו פחות אסונות טבע? – כן. אנחנו עוד נראה כיצד האדם יפעיל את הכוחות הפנימיים הקשורים לטבע הדומם, הצומח, והחי.

עלינו להבין שיש לנו את הנשק החזק ביותר שרק יכול להיות. כל כוחות הטבע הם בעדינו, וגם הבורא, למעשה, רוצה לומר לנו: "אנא השתמשו בי. הכול בידיכם."

כאשר אנחנו נביא שלום לעולם, האנשים יעסקו רק בחיבור במעגל. חלק מהם אולי יעבדו כשעה ביום, ובשאר הזמן כולם יעסקו במחשבות על איך להידמות לבורא וירגישו בזה תענוג.

אנחנו עדיין לא מבינים איך זה יכול להיות, אבל כך זה יהיה. זה יהפוך למרכז החיים. חוץ מדברים הכרחיים, האנשים יתעסקו רק בחיבור עם האחרים, בלהפוך את הקשר ביניהם לעמוק יותר, רגשי יותר, עד שהגוף הפיזי והעולם הגשמי יתגלו כמדומים.

יתחיל להתגלות עולם אחר, יתגלו קשרים מעבר העולם הזה, ואנחנו נראה שכל "קורי העכביש" האלה תלויים זה בזה. וכתוצאה מכך, אנשים יתחילו להבין את החוכמה, את מחשבת הבריאה שטמונה בכל החלקים. זה נקרא "אור השכינה", "גילוי השכינה" – הכול נושם, דבר תלוי בדבר.

ידיעות קודמות בנושא:
תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 7
תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 6
תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 5

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest