דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 5

תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 5

במסגרת ההכנה לכנס האינטגרלי

שני הפכים (חוק השתוות הצורה).

החוק העיקרי הבסיסי של המציאות הוא חוק השתוות הצורה. בהתאם לחוק השתוות הצורה הנברא נברא כ"יש מאין", מתוך המציאות של "יש מיש".

במציאות שלנו שני הקטבים האלה, "יש מאין" ו"יש מיש", הפוכים לחלוטין זה לזה. ובמחשבת הבריאה, שנמצאת מעל למציאות שלנו, הקטבים האלה מתחברים לאחד. כתוצאה מזה, חוק השתוות הצורה מחייב את הבריאה "לרדוף" אחר האיחוד הזה, עד שהיא בעצמה תגלה את מחשבת הבריאה שבה הכול מאוחד.

לכן, על ידי רכישת "כדור הפטל" וחשיבות מרבית של המטרה, אנחנו רואים שבכל זאת לא מסוגלים להשיג את המונח "איחוד". חסרים לנו כוחות פנימיים כדי לכוון כל הזמן את המחשבות ולהשקיע מאמצים לכיוון ההשפעה, לכיוון הבורא.

אנחנו רוצים להצליב את שני המונחים הללו: "השפעה" ו"בורא", כלומר לתאר לעצמנו את הבורא כתכונת ההשפעה. אבל תכונת ההשפעה יכולה להתגלות רק כשהיא מתלבשת על הרצון לקבל. כלומר, אנחנו מגלים את הבורא רק בתוך החומר שאותו הוא יצר, ולא בשום צורה אחרת.

בזה שהיא מתגלה באדם, תכונת ההשפעה מביאה להתאמה עימה את הפעולות והמחשבות שלו. זה אומר, שהבורא "מתלבש" באדם, בתכונות האדם, ואז הוא מתנהג כמשפיע. והצורה הזאת נקראת "בורא". רק כך אנחנו יכולים לגלות את הבורא, אם אנחנו רואים את עצמנו שהבורא מתלבש בנו.

אנחנו כל הזמן רואים דווקא את עצמנו. בהסתכלנו על העולם אנחנו גם כן רואים את עצמנו, אמנם להיפך, אבל את עצמנו. באופן כזה, לפי מידת הגילוי של תכונת ההשפעה אנחנו רואים כיצד היא מלובשת בכל העולם. אנחנו מגלים את תכונת ההשפעה כשולטת על כל העולם, והצורה הזאת נקראת "שכינה".

מכאן מובן, למה אנחנו צריכים לחייב את עצמנו לדאגה לסביבה חיצונית. לעלות לגילוי הבורא, לבוא מ"כדור פטל" לאיחוד עם הבורא אפשר רק באותה המידה שאנחנו מגלים את התכונה הזאת בכל העולם.

כך העולם הופך לכלי שלנו. כל המציאות זה הכלי שלי, הנשמה שלי. כל מה שמחוצה לי, זה אני. אבל אני רואה את זה מבחוץ, כדי לגלות בצורה עוד יותר ברורה את תכונת ההשפעה, פי תר"ך פעמים יותר גדולה, כדי להגביר ולחזק את הרגשת "נפש דנפש" בעולם אין סוף מעל כל העוצמה של כוחות הטומאה. כך אני מתחיל להבין שכל העולם נועד בשבילי, בשביל העבודה שלי.

לכן אנחנו צריכים להכיר ולהבין שכוחות הפירוד הם הכרחיים, ולהבין אותם בצורה נכונה. צריך להיכנס לכזה משטר, כדי שעל ידי הרגשת ההתנגדות אנחנו נקבל אותה כ"קו שמאל" שכנגדו מתעורר "קו ימין", הכוח של הקבוצה. אנחנו לא רואים בזה הפרעה, אלא הזדמנות לחבר את הקווים ימין ושמאל, ליצור "קו אמצעי" ולהתקדם עוד יותר קדימה בתצוגה של הבורא.

ידיעות קודמות בנושא:
תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 4
תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 3
תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 2

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest