דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשעה צעדים לגילוי הרוחני

תשעה צעדים לגילוי הרוחני

המטרה שלנו היא להגיע להשתוות, להרמוניה עם האור, כלומר, להגיע לגמר התיקון, לאהבה והשפעה נצחית. המצב הזה דורש מאיתנו הכרה, הרגשה, עלייה לכל התכונות הנדרשות, על מנת להבין מה חסר לנו כדי להידמות לאור, אילו שינויים פנימיים אנחנו צריכים לעבור.

זאת אומרת, כל העבודה שלנו היא להבין מה אני מרגיש עכשיו ומה הייתי מרגיש במצב המתוקן. בכל מצב אני חייב להגיב בדומה לאור.

בכל רגע של חיי אני חייב להשתוקק לאיזון עימו, כלומר, להשתוות הצורה. לשם כך צריך קודם כל להכיר את התכונות של האור. אבל אנחנו בינתיים נמצאים בהסתרה, ולא נרגיש את האור עד שלא נגיע להשתוות הצורה עימו. ואיך אני יכול להידמות לאור אם אני לא מרגיש אותו?

כאן מציל אותנו המצב שנוצר במיוחד עבורנו – העולם הזה. הוא פלא שאינו קיים באף אחד מהעולמות. כאן, בעולם הזה, אפילו שאני נמצא בשבירה הסופית, בהופכיות גמורה לאור, יש לי בכל זאת אפשרות למצוא לידי רצונות שדומים לי שמחפשים השתוות עם האור. הם קיבלו את השאיפה הזאת כמוני, מלמעלה – טיפת הזרע, "נקודה שבלב", שבלעדיה השאיפה הזאת אינה מתעוררת.

וכבר מהנקודה הזאת אנחנו יכולים להתחיל בפעולות שדומות לאור. כלומר, כאשר אנחנו פועלים אחד כלפי השני, אנחנו יכולים ליצור מעצמינו הדגמה של מה שנקרא פעולת האור, השפעה, אהבה, עזרה הדדית, השתתפות הדדית, התעוררות. יש לנו הזדמנות לעשות את אותן הפעולות שהאור עושה איתנו – קצת לחמם אחד את השני, לנענע, כלומר, לעורר בחבר רצון, קנאה.

במקום האור, הבורא, אנחנו מקבלים את הקבוצה. הבורא מביא את האדם לגורל הטוב ואומר: "קח לך!" כלומר, הוא מביא אותו למעבדה, מכניס אותו לתוך המודל שבתוכו אנחנו יכולים להתקדם בעזרת החברים, למרות המצב השבור המקולקל שלנו. הבורא הביא אותך אליהם, ועכשיו תתחיל לפעול!

כל השאר תלוי בך, באופן שבו אתה עושה את העבודה ומתייחס לקבוצה כמו לבורא שמשפיע עליך. כאשר אתה תתחיל את הדו- שיח, את העבודה ההדדית עם הקבוצה, ותברר איך הקבוצה משפיעה עליך ואתה משפיע על הקבוצה, אז ניתן לעלות ביחד.

לכן אנחנו חייבים להגיע למצב שנקרא "ערבות", שמחייב עזרה הדדית והשפעה הדדית של כולם לכל חבר בקבוצה. אנחנו מציגים את עצמינו מול כל חבר כהשפעה של האור, של הבורא עליו. והוא חייב להגיב אלינו כנברא שרוצה לתקן את עצמו ולהידמות לאור.

במילים אחרות, כל אחד רוצה להזדהות עם הקבוצה, להתחבר, להידבק אליה, להפוך לאיש אחד בלב אחד, במוח אחד. כלומר, אני חייב להתמוסס לחלוטין בתוך החברים, שלא יישאר ממני שום דבר. אני רוצה להיטבע בתוך הקבוצה. כך כל אחד חייב לעשות, ובזה כולם עוזרים לכולם.

כתוצאה מכך, אחרי טיפת היגיעה האחרונה אנחנו באמת הופכים לאיש אחד בלב אחד. הטיפה הזאת, זה כמו הזיִת האחרון שאוכלים בסעודה ואחריו מגיע השובע, ואנחנו מרגישים שמילאנו את עצמנו. בצורה כזאת משלימים הווי"ה מלאה, עשר ספירות. הרי רק הבחינה האחרונה, מלכות דמלכות, מרגישה, מבינה ויודעת עם מי יש לה עסק, למה ואיך היא חייבת להתנהג, כיצד היא בנויה, כיצד בנוי הבורא ומה ניתן לעשות בתגובה אם היא קיבלה את הכול ממנו, גם אור וגם רצון.

לכן הערבות – זה השלב הראשון: חיבור לאחד שלם. ונראה שאין מה לעשות יותר. אבל אנחנו מבינים שבינתיים זה רק דיבורים, כמו שנאמר: "סוף מעשה במחשבה תחילה". במחשבות אנחנו כבר היינו רוצים להגיע לתוצאה הסופית, אבל אליה אתה צריך ללכת בדרך שיכולה להיות ארוכה, הרי אני חייב לבנות את עצמי, ורק אז אני אכיר את הבורא.

הכול נברא מלמעלה בצורה מושלמת, אבל הנברא חייב להשיג את השלמות הזאת, להכיר את הבורא, להפוך להיות כמוהו, להבין אותו לכל עומקו ולהידמות לו בכל פעולותינו. הרי, אם המצב של הנברא פחות מהשתוות מושלמת לבורא, אז לא נחשב שהבורא מיטיב לו.

אנחנו חייבים לעבור את כל השלבים הללו, ועד שאנחנו לא מסיימים את השלב הקודם, אנחנו לא נוכל לעבור לשלב הבא. לכן, אנחנו מלכתחילה מדברים על ערבות, על השגת השתוות הצורה עם הבורא, על הרמוניה עם הטבע, זיווג, חיבוק, נישוק – כל הביטויים של השתוות הצורה עם הבורא. ובכל זאת, כל זה עדיין דיבורים, ועכשיו אנחנו מתחילים לבנות את המצב הזה, כלומר, נכנסים לשלב השני והלאה. סך הכול, אפשר לגלות תשעה שלבים בדרך לגילוי הרוחני.

מתוך שיעור בנושא הכנה לכנס, 07.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מסחטת מיץ (תוצרת מצרים)
מדרגות הערבות
תנאי הערבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest