דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשנה את מחשבותיך, ותראה עולם שונה!

תשנה את מחשבותיך, ותראה עולם שונה!

היום, לאור רעידת האדמה שהתרחשה ביפן, אנחנו רואים כיצד הטבע מאיים על קיומנו. הרי אנחנו למעשה חיים על הר געש עצום, שמבעבע בתוך עומקי האדמה. אנחנו קיימים על שכבת הקרום הדקה שעל פני כדור הארץ. מעומקי האדמה אנחנו מפיקים דלק, מים, נפט, ניזונים מהצמחים והחיות שקיימים על פניה, נושמים את האוויר מהאטמוספרה. אנחנו לגמרי תלויים בתהליכים שמתרחשים בתוך הקרום של כדור הארץ. חוץ מזה, פועלים עלינו עוד המון גורמים: שדות מגנטיים, כוח המשיכה, קרינות שונות, מהירות סיבובי כדור הארץ. אך אפילו איננו מתארים לעצמנו שהשינויים הקטנים ביותר בערכים הללו יכולים לשנות את כל חיינו מן השורש!

כל אסונות הטבע נגרמים כתוצאה מחוסר שיווי המשקל בין הכוחות, שמתרחש כתוצאה מהפעולות הלא-נכונות שלנו. הרי הבריאה כולה היא מערכת אחידה, שכוללת בתוכה את הטבע הדומם, הצומח, החי והאדם.

החלק הגדול במיוחד של הבריאה שייך לטבע הדומם: זהו היקום כולו, כולל כדור הארץ. הצמחים רק מכסים את פני כדור הארץ. עולם החי הוא חלק עוד יותר קטן ממנו, ובהשוואה לכל אלה, המין האנושי הוא החלק הקטן ביותר. אך במדד הרוחני נחשבת לא כמות המסה, אלא איכות הכוחות. לכן, האדם שנמצא בדרגת התפתחות גבוהה יותר, איכותית יותר, יכול לשנות את היקום כולו רק בכוח המחשבה שלו.

בעל הסולם כתב שכל הטבע הדומם שווה לצמח אחד, כל הצמחים – לחי אחד, וכל החי – לאדם אחד. במילים אחרות, אם האדם מבצע שינוי מזערי כלשהו לרעה או לטובה, זה משנה את עולם החי כולו. עולם הצומח משתנה מכך עוד יותר, שלא לדבר על מה שקורה לטבע הדומם. הרי כל זה מערכת אחת! לכן עלינו לשנות את עצמנו, להגיע לשיווי משקל בינינו, ורק אז, כל כוחות הטבע הללו שנמצאים מתחת לדרגת האדם: כל עולם החי והצומח וכל הטבע הדומם, גם הם יגיעו לשיווי משקל.

שאלה: כיצד משכנעים את כולם שהמחשבות שלנו שולטות בעולם?

תשובתי: לא ניתן להסביר את זה במילים. אנחנו צריכים להביא את העולם להרגשה הפנימית שהמחשבה היא הכוח החזק ביותר בבריאה כולה. אך עלינו להוכיח זאת גם לעצמנו! הרי אילו הייתי מודע לכך שהמחשבות שלי משפיעות על העולם כולו, האם הייתי מרשה להן "לזרום" בצורה חופשית וללא בקרה? הייתי בודק בכל רגע על מה אני חושב, למה אני פונה, על מה אני משפיע. הייתי מבקר את עצמי כל הזמן!

אך איננו יכולים להסביר זאת לעצמנו או לעולם. איננו יכולים למדוד את כוח המחשבות, ובמיוחד את המידה שלהן, את ההשפעה שלהן על אירועים מסוימים. אף פעם לא נצליח להוכיח לעולם שקיים הקשר הזה. אז כיצד נביא את העולם לשיווי משקל?

הפיתרון היחיד: אנחנו, שלומדים את חכמת הקבלה, ומבינים את זה, צריכים למשוך דרכנו את האור העליון, כדי שהוא ייתן לאנשים את ההכרה "מבפנים", שבטבע הכול קשור, ודווקא הלב (הרצונות) שלנו והמוח (המחשבות) שלנו קובעים את מצב העולם. דווקא "האור המקיף" שפועל בעקיפין על כולם, יעורר באנשים את ההבנה שמחשבותיהם וכוונותיהם משפיעות על מצב מערכת הטבע, שבה הטבע הדומם, הצומח, החי והאדם עם כוונותיו, קשורים לאחד.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "עניין שכינתא בגלותא", 11.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כמו טיפה בחלל
הצרה של העולם היא הצרה שלי
שנה את עצמך והעולם ישתנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest