דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשנה את התכונות שלך ואל תסבול

תשנה את התכונות שלך ואל תסבול

שאלה: האם לאדם ניתנים ייסורים מבלי שיכיר את המקור שלהם ואת משמעותם האמתית?

תשובתי: אכן לא מובן כיצד הבורא, מדרגתו המוחלטת והמושלמת, שהוא טוב ומטיב, פועל כך שבני האדם יסבלו. יש על כך תשובה מדויקת, אנחנו סובלים בגלל התכונות שלנו שהפוכות לו. תשנה את התכונות שלך ואל תסבול.

שאלה: מקובלים אומרים שהייסורים ניתנים כדי שהאדם יגיע לתפילה ויגלה את הבורא. כלומר, בלתי אפשרי לגלות את הבורא ללא ייסורים?

תשובתי: איך אפשר לגלות את הבורא אם החיים טובים? אתה רק תשאף להאריך אותם ולשהות בהם כמה שיותר. אם חייך טובים ומוצלחים, אתה לא תזוז לשום מקום. כמו ילד שצמוד לאימו וטוב לו, הוא לא צריך יותר שום דבר, כלומר אגו טהור.

שאלה: בורא, זה כוח שיוצר בכוונה אי-נוחות לבני האדם?

תשובתי: בוודאי! איך עוד אפשר ללמוד משהו, לעשות משהו, להשיג משהו אם אין לך את אי-הנוחות הזאת? אם אתה רוצה לשנות את עצמך, עליך להתפלל לבורא ולבקש ממנו לשנות את התכונות שלך, את ההכְוונות הפנימיות.

אתה מבקש להפוך להיות יותר רגיש, חכם, אדיב ואהוד, להצליח להתחבר עם שאר החברים, כדי להתאסף יחד למערכת אחת יחידה, לכוון אותה בצורה נכונה, להרגיש בתוכה את הבורא ככוח אחד ויחיד שפועל ובורא הכול. גילוי ודבקות בבורא, זוהי השגת משמעות החיים.

דווקא מתוך מצב הפוך אתה משיג את הבורא, מגלה ולומד אותו. אתה ממש יכול "לשבור" אותו לחלקים, לחקור כנרנח"י, כאור שבתוך חמשת חלקי הכלי הרוחני.

מתוך שיעור וירטואלי, 28.01.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest