דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תרים את הראש ותראה את החברים

תרים את הראש ותראה את החברים

שאלה: התעורר בי הרצון הרוחני והגעתי לקבוצה. אני לומד ומבין כי חוק אחד ויחיד מלווה אותי לאורך כל הדרך. אך מהצד שני, הבורא רוצה שאהפוך להיות עצמאי. במה מתבטאת העצמאות שלי?

תשובתי: הבורא משאיר לך עצמאות רק בנקודת הבחירה, ולא בשום דבר אחר. בהקדמה לתלמוד עשר הספירות כתב בעל הסולם שהבורא מוביל את האדם אל הגורל הטוב ואומר לו: "קח לך". במילים אחרות, אתה יכול לבחור את מה שישפיע עליך: או החינוך שקיבלת, או התכונות הפנימיות שלך, או הסביבה.

כיצד אתה בוחר? – את כל מה שקורה בקבוצה, כל הערכים שלה, עליך לקבל עם כמה שפחות הפרעות פנימיות שמגיעות מצד ה"אני" העכשווי שלך. אתה מסתכל על החיים על בסיס הניסיון שצברת: עד עתה שום דבר לא היה תלוי בך, ועכשיו אומרים לך: תשתדל לנטרל את כל מה שספגת וכל מה שבנה אותך, כדי לקבל במקום זה את השפעתה של הסביבה החדשה.

תאר את עצמך כילד שמביט סביב בעיניים פקוחות לרווחה ורוצה לדעת הכול, ללמוד הכול, ליצור מחדש את כל מה שהוא רואה. תשתדל להסתכל דווקא בצורה כזאת על הסביבה החדשה, אם באמת החלטת שאתה הולך יחד איתה אל המטרה. במקרה כזה, אין לך ברירה אחרת, אתה חייב להפוך להיות ילד שבולע בשקיקה את השפעתה.

עד עכשיו התפתחת בדרגה בהמית. עכשיו אתה רוצה להתפתח רוחנית, וזוהי כבר מדרגה אחרת לחלוטין. לכן תשתדל להיות בקבוצה כמו הקטן מכולם. הרי הקטן לומד באופן טבעי מהגדולים. היחס הזה כלפי הקבוצה הוא הבחירה שלך. אז תבחר!

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 11.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אם הקבוצה מתפצלת לתתי-קבוצות
כשהטבע אינו שולט
כיצד לצמוח מאפס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest